3x scheepsrecht? + korte intro

Op Instagram zag ik een prachtige foto van een Oris Diver Sixty Five. Deze was mooi op de gevoelig plaat vastgelegd door @JuKo :ok_hand:t2:

Nu heb ik dit horloge zelf ook twee keer in mijn bezit gehad. Zowel op staal als op rubber.
Mede doordat ik hier op dit mooie forum eerder al eens lid was, zijn er heel veel horloges gekomen en gegaan. Toch trekt deze Oris mij wel weer. Zou 3 keer dan wel scheepsrecht zijn vraag ik mij af.

Hebben jullie succes verhalen van vertrokken horloges die na een her aankoop wel zijn gebleven?

Sluit ik af met een foto van toen ik deze Oris nog had….

Groet,
Martijn

28 likes

Leuk! Wat is de dia/L2L?

1 like

40mm l2l zou ik zo niet weten. Draagt wel groter dan mijn andere horloges

5 likes

Misschien wel de leukste 65!

OT had na jaren lang verlekkerd zitten kijken naar een Squale 1521 pvd eindelijk de knoop doorgehakt. Paar maanden later verkocht, om een paar weken later er toch maar weer eentje te kopen. Sinds die tijd niet meer van de pols geweest

4 likes

Ja, met een Squale gebeurt dat heel vaak, zo blijkt! Het stikt op HF van de mensen die toch weer een Squale kochten, nadat ze 'm eerder hadden verkocht. :thinking:

Maar OT: nee, ik ben nu een jaartje of dertig met horloges bezig en heb nog nooit een horloge verkocht en weer teruggekocht.
Heb inmiddels wel 3 Squales en er komt er dit jaar waarschijnlijk nog wel eentje bij! :laughing:

Maar do what feels right! Als jij denkt dat je er blij van wordt: kopen! Succes!

3 likes

Ah leuk. Ook een paar Squales gehad. Ook allemaal weer weg. Twijfel soms nog over om deze weer terug te kopen

4 likes

Mijn 3x Seiko MM200 nu de 42mm.
Draagt heerlijk, met een fantastische blauwe dial.

3 likes

De 1521 kast is subliem en het zijn geweldenaren, welke uitvoering dan ook :ok_hand:t4:

Hup hier voor de zomer ergens eentje proberen te scoren :sunglasses:

2 likes

Nice :ok_hand:t2: Ik heb wel een zwak voor Seiko Divers

De MM is wel weer een stapje :arrow_up:

3 likes

:thinking: heb nu ook al weer een 65 voor de derde maal :yum: 1 x blauw in 42 en de Movember in 40 .
Dus gewoon doen :+1: een nette Dauville schrijf je ook niets op af dus kan altijd weer verkocht worden.

2 likes

Wel verschillende versies dus.
De Dauville spreekt mij ook wel aan.
Eens rond kijken maar.

1 like

Diameter is 40 mm, l-t-l 48mm.

1 like

Ja wel verschillende versies.
Tot nu toe nog nooit exact hetzelfde horloge twee maal gekocht .
Drie maal een Squale 1521 en twee maal een BB58 maar dan wel net in een ander kleurtje :smirk:

1 like

Die heb ik nu voor de tweede keer dus….

1 like

Haha ja 2 jaar de zwarte gedragen en daarna een blauwe :relieved: ook echt een fantastisch horloge.

1 like

Zeker, echt een topper.

1 like

@Mickey_Donovan bedankt voor je compliment en mijn excuses dat ik je weer tot aankopen heb gezet :rofl:

Maar euh… mocht je er zo om verlegen zitten, dan wil ik best wel mijn Divers 65 Heritage ruilen met gesloten beurs voor je Explorer, ik ben de beroerdste niet :joy: :stuck_out_tongue_winking_eye: :see_no_evil:

Maar zonder gekkigheid, ik vind het een fantastisch horloge. Nu doe ik op horlogegebied nooit echt impuls aankopen en wordt er eerst goed over nagedacht. Toen dit horloge in het vizier kwam is er twee jaar over heen gegaan, voordat ik over ging tot aankopen. Nu was dit ook wel mede doordat er een periode was geweest dat dit specifieke model ineens nergens meer nieuw te krijgen was, maar gelukkig zijn nu makkelijker te verkrijgen (en volgens mij ook nog wel nieuw).

Doordat ik er zo lang over heb kunnen nadenken, ben ik wel voor 95% zeker dat dit een blijvertje zal zijn. Ik zou hem alleen verkopen als Oris besluit om van het heritage model in dezelfde kleursamenstelling een 38mm op staal uit te brengen… oh en ik zou hem natuurlijk ruilen voor een Explorer :grin:

1 like

Sympathiek van je :+1:t2:

Iets kleiner formaat zou mooi zijn. Zoals gezegd vond ik hem best groot dragen. Wel hele fijne band trouwens, zowel staal als rubber.

Veel draagplezier en keep up the good work met de foto’s :clap:t2:

1 like

Klopt, vind ik ook! Mijn 42mm SKX draagt gek genoeg kleiner! Ik denk dat het komt doordat de bezel vrij smal is als je dat vergelijkt met andere duikers.
De stalen band is inderdaad heel erg fijn. Ik denk dat het een van de meest comfortabele stalen banden is, waar ik ervaring mee heb. Rubber is ook prima! Lekker soepel, stofvrij, maar wel iets aan de lange kant.

1 like