4 Blancpains bij elkaar...

Let niet op de fotokwaliteit, die wordt 's avonds, met een drankje erbij, niet beter…

43 likes

Nice :+1:t2:

1 like

Ik vind die met het groene bandje de mooiste.:rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Blancpain is het oudste horlogemerk ter wereld, uit 1735.

Ik heb ook nog een horloge van Favre Leuba (1737), een Harpoon 2000 op stalen band maar ook met de leren band met originele sluiting (en b&p). Helaas heb ik daar geen foto van in de buurt.

2 likes

Diepe, diepe buiging. Vier Blancpains bij elkaar. Leuke variatie ook; goud, zilver, chrono, leer/staal.

2 likes

De chrono! Schitterend :smiley:

Mooi hoor :ok_hand: meer mijn smaak dan de duikhorloges die ze maken

2 likes

Helaas zijn er 3 van een vriend van me (en dus niet van mij).
Ik heb de stalen Ultraslim (100hrs).

We vonden het leuk om ze eens naast elkaar te leggen.
Voor een volgende aanwinst neig ik naar een BP triple date.

Overigens: mijn JLC Master (stalen band en kroko band, vouw en gespsluiting, b&p) is wel erg redundant geworden sinds ik de BP kocht.

2 likes

De groene haai of kroko? :crazy_face:

1 like

Daar ben ik het volledig mee eens.
Het afschaffen van de Léman-serie is werkelijk doodzonde. De huidige lijnen zijn niet mijn smaak, noch de duikers, noch de Villerets

1 like

Niet mij een beetje de ogen uitsteken zo op de woensdagochtend met allemaal prachtige modellen die ik niet heb.

1 like

Ik dacht dat ie van rubber was.

Haha, die vriend van jou is toevallig Putin (grote fan van Blancpain)?

Die BP Triple dates zijn hypnotiserend. Heel gevaarlijk.

Over die JLC Master: keuzes, keuzes, keuzes, life is a bitch. Ik heb eventjes bij JLC gekeken; het is alsof je een witmarmeren kathedraal binnenloopt:

https://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/master.html

3 likes

Ik heb de Master Grande Taille, dus niet dat moderne ding van 40 mm (nogal uit verhouding vind ik).

Prachtig horloge, maar ik merk dat ik gemakkelijker de BP pak.

Keuzes… keuzes…

Vladimir Vladimirowitz heet in dit geval Maarten :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Rubbertjes horen doorzichtig te wezen, of zwart als ze onder mijn auto zitten :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Chique!!! Víer wittebroden :ok_hand:t3::ok_hand:t3:

1 like

5 likes

Ik heb geen Blancpain maar er zitten wel hele mooie bij deze vier. In de jaren 90 was ik op vakantie in Zuid Tirol en bezocht het plaatsje Brunico (Bruneck). Daar zag ik voor de eerste keer bij een Juwelier een Blancpain in de etalage liggen. Had toen nog nooit van Blancpain gehoord. Ging om de Villeret serie. Ik was diep onder de indruk. Je zag meteen de grandioze afwerking en eenvoud. Je kon meteen zien dat dit wel heel bijzonder was. Ook de slogan “Blancpain heeft nog nooit een quartzhorloge uitgebracht, en er zal er ook nooit een komen” sprak mij bijzonder aan. Later ben ik dit merk meer gaan volgen en ben nog steeds weg van de Leman Aqualung Grande date, inderdaad die van Poetin. Later kocht ik een IWC omdat ik dit ook een mooi merk vind. Had ook een Blancpain kunnen zijn maar het is nou eenmaal zo gelopen. Ik weet wel dat als ik destijds in Brunico genoeg geld had gehad, ik deze zeker had gekocht.

4 likes

Prachtige horloges. :heart_eyes:
Ik heb wel even je vingerafdruk door de database gehaald. Het busje komt zo.:smirk::sunglasses:

3 likes

Aiaiai, mooi hoor! Prachtige horloges😍

1 like