4 nieuwe aanwinsten

Het was eventjes druk :slight_smile:

De aangekondigde blauwe van de advertentie:

Wijzerplaat heeft wat vlekjes, lijkt kalk van opgedroogde waterdruppeltjes (condens??)

Van dezelfde verkoper de blauwe die niet echt herkend werd: 7017-7000. Zeldzaam, PVD is eigenlijk best goed te noemen (aan de onderzijde hoort geen PVD te zitten).

Best een cool bandje

Nog wat bijvangst van dezelfde verkoper:
Een bruine Bellmatic:

(hoe werkt de dagverzetting?)

En deze “dokters” watch:

Het viezige oranje (roest) kleurt prima bij de wijzers :wink:

Ik vind de laatste het mooist eigenlijk… Is dat ook bijvangst?

Veel draagplezier gewenst (wat zal jij zweten iedere morgen als je een keuze moet maken…)!

Inderdaad, de laatste 2 zijn de bijvangst :slight_smile:

Ik ging voor de duiker, zag de PVD en die is ook een collectors item. En die twee anderen vond ik, in die staat, aantrekkelijk geprijst.

Ze lopen allemaal goed, 3 zijn er geserviced. Beetje schoonmaken is wat er rest.

Rob, jij bent onverzadigbaar! :wink: Mooi spul, hoor! (tu)

Mijn beste,

“Het hebben van de zaak is in deze bij lange na niet, het einde van het vermaak”.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze karaktervolle horloges.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik ben benieuwd wanneer je benaderd wordt door Seiko zelf om hun museum te vullen :slight_smile:

Gefeliciteerd Rob(tu)

Ik zie het al voor me: Rob exposeert in het Seiko Center aan de Heiligeweg:D

Ik zou er wel wat Seiko geschiedenis neer kunnen zetten. Alle 6138’s op 2 na, Ook een berg 6139’s en een in nieuwstaat verkerende 7016. En nog een paar die van compleet nieuwe kasten voorzien zijn. Gemodificeerde 6309-7040’s, 6105’s.

En met een oproep op dit forum maken we er een volledigere vintage tentoonstelling van dan er dit voorjaar was!

Welke 6138-ers mis je nog?
Heb je de slide-rule ook?

gr.
Peebee

robbie409 Schreef:

Nog wat bijvangst van dezelfde verkoper:
Een bruine Bellmatic:
(hoe werkt de dagverzetting?)

Je hebt een PB

Ik mis de slide rule en de Panda.

Stom genoeg heb ik wel originele slide rule cursor rings (die volgens een kenner uit de VS niet meer gemaakt worden, ik heb de originele…).

Den zoek je er gewoon nog één bij:

foute bezel, maar dat is geen probleem, ik heb er nog één liggen. Wel even klooien met de staaldraad :frowning:
Ik denk zelfs dat de wijzerplaat -op de lume na- er beter uit ziet als de eerste

Nog even samen:

Dat is inderdaad wel een mooi exemplaar die je erbij gevonden hebt.

De blauwe is gewoon erg mooi.

Gedurfde wijzerplaat, maar gewoon goed.

De Bellmatic vind ik ook erg mooi, ooit koop ik me er wel eens ééntje …