4 nieuwe concept-horloges van Christiaan van der Klaauw

Zojuist vers van de pers de nieuwe catalogus van het atelier van Christiaan van der Klaauw ontvangen. Een zeer luxe en duidelijk boekwerk.

Behalve de huidige collectie, staan er ook 4 nieuwe concept-horloges in vermeldt.
Het lijkt me zeer de moeite waard deze concept-horloges op dit forum voor te stellen.

Concept “ New Real Moon”
Geeft de werkelijke schijngestaltes van de Maan weer. Het horloge heeft een letterlijk en figuurlijk schitterende wijzerplaat gekregen, en de Maan ziet er levensecht uit.
Het uurwerk is de KB2824-2, met veel handwerk van Jochen Benzinger. De kast is uit staal, goud of plantina, en er is ook een versie met 44 diamantjes op de bezel.

Concept “Retro Moon”
Geeft de schijngestalte van de Maan weer d.m.v. een retrograde aanduiding. Het uurwerk is de KB2824-2, met veel handwerk van Jochen Benzinger. De kast is er in rosé-goud.

Concept “New Orion”
Met een meedraaiende (tegen de klok in) Planisphere (sterrenkaart). Geeft de werkelijke stand van de sterren weer.
Dit horloge is verkrijgbaar in twee verschillende stijlen, de “Bellatrix” versie (eerste foto), en de “Rigel” versie.(tweede foto)
De kast is uit staal, goud of plantina, en de Rigel versie is er ook een versie met 44 diamantjes op de bezel.

Concept “The World”
Dit is wellicht de eerste afbeelding die er te zien is van het concept-horloge The World.
De Aarde is weergegeven in een driedimensionale bol, die in 24 uur eenmaal roteert. Voor de drager is dat gedeelte van de Aarde zichtbaar die op dat moment door de Zon beschenen wordt. Daarmee is ook direkt zichtbaar op welk gebied van de Aarde de Zon op dat moment de hoogste positie heeft (rond 12:00 uur in de middag).

tevens wordt er rekening gehouden met de seizoenen, door een regeling van de positie van de Aarde in relatie tot de Zon. Hierdoor zie je meer van de Noordpool in de zomer, en zie je meer van de Zuidpool in de winter.

Het horloge heeft een handgestoken wijzerplaat, een roterende ring met de dierenriemtekens, en een handgegraveerde brug, zichtbaar op de wijzerplaat.

Het horloge is verkrijgbaar in rosé-goud, en is naar keuze met of zonder diamanten op de wijzerplaat leverbaar.

Het uurwerk is de KB2824-2, met veel handwerk van Jochen Benzinger. De kast is er in rosé-goud.

Een horloge om stil van te worden…

1 like

Gelukkig dat er originele nederlandse horlogebouwers zijn maar mijn kopje thee is het niet.

Oei, wat prachtig. Met name die laatste, briljant.
Vrees alleen dat ze net wat buiten budget gaan vallen :frowning:

Groeten,

Martin

hans, wanneer ben jij in basel?

De onderste is prachtig. Maar ik blijf de ‘oude’ CvdK’s het mooist vinden

@dale vito Ik ben er vrijdag t/m/ zondag

leuke info, het spreekt mij niet zo aan maar het is altijd goed te zien dat het in ieder geval niet stilstaat (tu)

@anon53420065NA: vergeet je de omega stand niet als je foto’s maakt in basel ? :wink: :slight_smile:

Tja… :sunglasses:

Het zal me wel weer niet in dank worden afgenomen…

Zigeunerachtige kermisklokken.

Ondanks dat dit concept is…

Ik heb het wel eens “open benaderd” & “geprobeerd”, en heb ze eerlijk gezegd nooit in het echt gezien. Maar op gedetailleerde foto’s…

Vind ze er nogal plastic-achtig en gekunsteld uitzien.

Hoewel ik de techniek en het handwerk enorm waardeer vind ik dat MeisteringerFan ergens wel gelijk heeft. Het ontwerp komt bij sommige modellen wat kitsch over.
Het mist nog wat stijl. Hopelijk wordt het een succes voor van der Klaauw en kunnen we in de toekomst nog veel moois verwachten!

Ik snap je reactie wel een beetje, maar als je dit merk ooit in het echt mocht zien, denk je er waarschijnlijk anders over.
Ik heb ze op watch 2008 op de stand van AWC uitgebreid bewonderd, dan pas zie je hoe mooi ze echt zijn.

Groeten,

Martin

ik vond de oude klaauw horloges prachtig maar deze …

Maar misschien moet ik ze in het echt zien

groetjes

Lenno

Nivelacuso Schreef:

@dale vito Ik ben er vrijdag t/m/ zondag

ah jammer hans…ik vlieg maandag pas. Geniet er van!

Beste,

Hoewel het ook niet mijn cup-of-tea is, heb ik zo’n vermoeden dat de foto’s de modellen niet echt eer aandoen. Irl beschouwd, komen deze modellen waarschijnlijk meer tot hun recht.

Vriendelijke groet
Geert

Navivenger Schreef:

Beste,

Hoewel het ook niet mijn cup-of-tea is, heb ik
zo’n vermoeden dat de foto’s de modellen niet echt
eer aandoen. Irl beschouwd, komen deze modellen
waarschijnlijk meer tot hun recht.

Vriendelijke groet
Geert

Nee, en dat neem ik er wel in mee hoor.

En ik moet zeggen dat ik toen ik voor het eerst foto’s van de Ariadne ? zag, dat het mij op eerste gezicht wel beviel…

Tot ik hem eens “nader” in beeld kreeg…

Doet allemaal ietwat “geforceerd gecompliceerd” aan.

Blijft op 1 of andere manier een groot vakmanschap hoor !

Maar blijf smaakvol…

En even eerlijk ,zo’n : Concept “The World”

“Om stil van te worden” ??

Zou ik nog niet mee dood gevonden willen worden…

Zou het schaamrood desondanks nog op mijn konen komen te staan !! :wink:

“We” willen het altjd wel…

Maar , zoals altijd :

Of het nou sport, politiek, automerken, artiesten zijn…

Jurgen v/d Goorbergh,Spijker,Ned elftal,Sven Kramer ?? hmm.ok ;), Jos Verstappen…

Als het Nederlands is , heeft het het altijd weer NET niet !!

1 !! uitzondering !!! ANOUK !

Zeer mooi allemaal X(, hoewel de retrograde moon en de allerlaatste mij het minst aanspreekt qua drukte op de wijzerplaat, dit zal natuurlijk ook aan de uitvoering van de wijzerplaat liggen.
Qua techniek is het schitterend dat zoiets gemaakt kan worden, daarentegen ook geniaal dat het uit NL komt :}.
Offtopic:
Ondertussen baal ik er echt wel goed van dat het oude model Eclipse enkel nog in edelmetaal verkrijgbaar is, ineens is het voor mij mooiste CVDK model totaal onbereikbaar geworden.
Mijn droom was om dit jaar mijn 5001 te upgraden naar de Eclipse…
Hopelijk loop ik er ooit een oude stalen versie van tegen het lijf :frowning:

http://www.bestthings.nl/product/images/Kim-talking-robot1.jpg

:smiley:

Nee…ik hou op…

1 like

Wordt tijd dat je ze in het echt ziet en dan pas oordeelt.

1 like

Grappig, zat vanavond de website te bekijken en daar staat die new moon al op.

Ook prachtig dat je op die website de horloges kunt laten werken. Dan wordt die wijzerplaat ineens erg kunstig.

De rest staat er nog niet op, of is die new moon in een andere uitvoering een primeur ??

Nivelacuso Schreef:

Concept “The World”
Dit is wellicht de eerste afbeelding die er te
zien is van het concept-horloge The World.
De Aarde is weergegeven in een driedimensionale
bol, die in 24 uur eenmaal roteert. Voor de drager
is dat gedeelte van de Aarde zichtbaar die op dat
moment door de Zon beschenen wordt. Daarmee is ook
direkt zichtbaar op welk gebied van de Aarde de
Zon op dat moment de hoogste positie heeft (rond
12:00 uur in de middag).

tevens wordt er rekening gehouden met de
seizoenen, door een regeling van de positie van de
Aarde in relatie tot de Zon. Hierdoor zie je meer
van de Noordpool in de zomer, en zie je meer van
de Zuidpool in de winter.

Het horloge heeft een handgestoken wijzerplaat,
een roterende ring met de dierenriemtekens, en een
handgegraveerde brug, zichtbaar op de
wijzerplaat.

Het horloge is verkrijgbaar in rosé-goud, en is
naar keuze met of zonder diamanten op de
wijzerplaat leverbaar.

Het uurwerk is de KB2824-2, met veel handwerk van
Jochen Benzinger. De kast is er in rosé-goud.

Een horloge om stil van te worden…

http://farm5.static.flickr.com/4067/4439834149_19d
a514d74_o.jpg

:}