4 wijzers: too much?

geeft nie, als je het 1 x wel gezien hebt… tja vervelend :slight_smile:

heb ik met deze:

4 likes

Ik hou wel van veel wijzertjes e.d.

8 likes

Ach, sommige mensen hebben een voetenfetisj, anderen ergeren zich aan vierde wijzers. Iedereen heeft wel wat :smiley:

1 like

Ja verbluffend he, 8 wijzers. En daarnaast nóg twee bewegende delen, dag en maandaanduiding

Ik heb o.a. deze: 6 wijzers, maanstand en “bijna” afgekapte cijfers…ik vind het als “klassiek” horloge erg mooi en niet onrustig of verwarrend. Het meest imposante van deze FREDERIQUE CONSTANT Manufacture (home-made / in house ) vind ik de techniek: zelfwinder, eeuwigdurende kalender met schrikkeljaar compensatie en maandstand indicatie.

De wijzers zijn respectievelijk: minuten, uren, dag, datum, maand, jaar / schrikkeljaar (het korte wijzertje tussen 1&2).

5 likes

Heb je ‘m nou al?

Ik heb even geen tijd om te tellen:

Een GMT (met een wijzer met een afwijkende kleur zoals eerder gezegd) vind ik prima te doen.
Deze bijvoorbeeld:

2 likes

2 likes

Ik vind GMT’s mooi, maar in de basis des te cleaner de klok des te mooier.
Daarom nu het hoogste op de verlanglijst: Rolex 116000 en Tudor 58 :slight_smile:

Je moet het toch ook niet mooi vinden? Als het je niet bevalt draag het niet!

2 likes

Vier wijzers, Ik ben er okè mee :smiley::+1:

3 likes

5 wijzers ok?

3 likes

Ik geloof dat er wordt bedoeld vier grote wijzer op de main dial, dus niet bij subdials zoals bijvoorbeeld bij een chronograaf. Wel begrijpelijk als alle vier de wijzers erg groot zijn.

1 like

Dankjewel @Freekie, net wat ik bedoelde.

1 like

Tenminste iemand, die mijn tekortkomingen begrijpt.

1 like

4 Retrograde-wijzers, trek je dat wel?

2 likes

Tuurlijk, ze beginnen niet van het midden, misschien nog main dial, maar daar valt over te discussiëren.

1 like

Zes wijzers, ja. Misschien een beetje veel maar keurig gerangschikt. En als ik aan het eind van de maand alles in beweging zie komen vergeef ik ‘m het Quartz uurwerkje en glimlach tevreden.

1 like

en deze lacht terug !

1 like

Dit soort nette oplossingen voor de 24 uursklok/gmt vind ik dan wel weer netjes.
De onopvallender 4e wijzer is dan geen probleem.

2 likes