4 wijzers: too much?

Ik kan er niet aan doen: ik kom zeer veel mooie horloges tegen, maar door die vierde grote wijzer, trekken ze me niet aan. Ik heb het namelijk over GMTs en pointer dates.
Ik weet natuurlijk dat er heel wat onder jullie zich hier niet aan storen, maar mij stoort het dus wel. Ik heb vroeger verschillende mooie Oris horloges in bezit gehad, waaronder ook een Williams Pointer Date. Wel deze heeft binnen de week de verzameling weer verlaten, enkel en alleen door die vierde wijzer. Het is waarschijnlijk een foute kronkel in mijn hersenen, die de vierde wijzer niet aankan.
Hier enkele modellen van prachtige horloges, maar met die lelijke vierde!

1009400-1264928

Misschien hebben jullie nog modellen, die me van mijn kwaaltje kunnen afhelpen. Post ze gerust, je weet maar nooit!

3 likes

Misschien is deze GMT met 3 wijzers iets voor jou?

4 likes

Deze is ook mooi met 4 (uren, minuten, chrono, datum):

4 likes

Bij die Omega tel ik zelfs 8 wijzers. :face_with_monocle:

6 likes

You nailed it :wink:

Ik heb een soortegelijke kronkel maar dan mbt afgekapte cijfers op de wijzerplaat :crazy_face:

3 likes

Ik heb er niet echt een principieel bezwaar tegen maar als de extra wijzer geen sterk afwijkende kleur heeft heb ik moeite met (snel) kunnen zien hoe laat het is. Naast mooi zijn toch ook wel een niet onbelangrijke functie van een horloge.

1 like

Veel beter opgelost. Een zeer mooie klok trouwens.

Ik vind deze juist mooi daardoor:

Plaatje van het web.

10 likes

Alles wat je nodig hebt is 1 wijzer.

9 likes

Maar
 maar
 deze heeft er 2?

1 like

Strikt genomen moet een wijzer iets aanwijzen. Het roterende seconden"kapje" wijst niets aan, roteert alleen op de secondenas. :sunny:

2 likes

hier lekker lang naar kijken, en dan vallen 4 wijzes wel weer mee.

Maar begrijp jouw probleem niet echt, als je 4 wijzers niet leuk vindt, koop je ze lekker niet of ĂŒberhaupt niet naar kijken!

3 likes

Deze heeft een erg onder de radar 4de wijzer.

3 likes

De Longines die je laat zien is nog best mooi, maar die Explorer is echt oerlelijk. Ik snap niet waarom mensen er hier altijd zo positief op reageren als iemand weer eens zo’n ding toont.

1 like

Is niet echt een probleem, gewoon een vaststelling. Als we het op HF enkel over problemen hebben, wordt het al snel een saai forum, niet???:rofl:
Ik vind deze modellen trouwens wel zeer mooi. Ik heb vooral ‘problemen’ met vier centrale wijzers.
Thx for the input.

1 like

persoonlijk heb ik wel een eehh tick
 met veel wijzertjes :slight_smile:

2 likes

Zo lang het in balans is, heb ik er geen moeite mee. Zelf een paar horloges met relatief veel wijzers. Bog geen met één wijzer en die gaat er ook niet komen.

1 like

Waarom niet? Eén wijzer straalt een zekere rust uit en met een goeie aanduiding aan de tip kan het zeker als tijdsinstrument dienen imho.

1 like

De bovenste is een “sad clown”. Ik kan de wijzerplaat niet anders zien. Sorry.

Ik vind het domweg niet mooi en niet in balans. Sorry,

1 like