Ik kan er niet aan doen: ik kom zeer veel mooie horloges tegen, maar door die vierde grote wijzer, trekken ze me niet aan. Ik heb het namelijk over GMTs en pointer dates.
Ik weet natuurlijk dat er heel wat onder jullie zich hier niet aan storen, maar mij stoort het dus wel. Ik heb vroeger verschillende mooie Oris horloges in bezit gehad, waaronder ook een Williams Pointer Date. Wel deze heeft binnen de week de verzameling weer verlaten, enkel en alleen door die vierde wijzer. Het is waarschijnlijk een foute kronkel in mijn hersenen, die de vierde wijzer niet aankan.
Hier enkele modellen van prachtige horloges, maar met die lelijke vierde!
Ik heb er niet echt een principieel bezwaar tegen maar als de extra wijzer geen sterk afwijkende kleur heeft heb ik moeite met (snel) kunnen zien hoe laat het is. Naast mooi zijn toch ook wel een niet onbelangrijke functie van een horloge.
De Longines die je laat zien is nog best mooi, maar die Explorer is echt oerlelijk. Ik snap niet waarom mensen er hier altijd zo positief op reageren als iemand weer eens zoân ding toont.
Is niet echt een probleem, gewoon een vaststelling. Als we het op HF enkel over problemen hebben, wordt het al snel een saai forum, niet???
Ik vind deze modellen trouwens wel zeer mooi. Ik heb vooral âproblemenâ met vier centrale wijzers.
Thx for the input.