Met trots presenteer ik mijn ‘40th birthday watch’, de Breguet Tradition 7057.
Voor mijn 40e verjaardag wilde ik heel graag een speciale horloge aanschaffen en ik denk dat het aardig is gelukt. Ik had een lange lijst met prachtige opties samengesteld, maar uiteindelijk ben ik toch voor deze beauty gegaan om de volgende redenen:
-
History. De rijke geschiedenis en bijdrage van Breguet aan de horlogeindustrie. Denk hierbij aan o.a. de tourbillon en escape wheel die door Louis Abraham Breguet zijn bedacht.
-
Established brand. Ondanks dat de verkopen van Breguet al jaren tegenvallen, denk ik niet dat het merk ooit zal verdwijnen. Het is tenslotte in bezit van de Swatch Group.
-
Bang for the buck. Breguet horloges zijn pre-owned vaak voor minder dan de helft van de retailprijs te koop. Als je kijkt wat je vergeleken met andere ‘haute horlogorie’ merken voor je geld terugkrijgt, is een pre-owned Breguet in mijn optiek zeker geen slechte investering.
-
Uniek. De unieke uitstraling gecombineerd met de skeleton dial en dressy looks, maakt het horloge alles behalve saai. Het idee achter het horloge dat gebaseerd is op een zakhorloge, model 1836 uit 1796, maakt het horloge in mijn ogen nog specialer. Het laat de innovaties van L.A. Breguet zowel aan de voor- en achterkant van het horloge duidelijk zien.
-
Level of finishing. Het afwerkingsniveau is werkelijk fenomenaal en is mijn ogen zeker niet minder dan bij de concurrenten.
Kortom, ik kom werkelijk woorden tekort om te omschrijven hoe blij ik met dit horloge ben:)