$ 42.500 voor een afgedragen Seiko quartzhorloge

Tada! :confused: Dit is 'm dan!


Een Seiko 6431-6030. En onlangs is dit niet al te opvallende horloge van eigenaar gewisseld voor maar liefst $ 42.500. O.k., deze opmerkelijke prijs heeft waarschijnlijk wel iets te maken met de drager van het horloge. :wink:

Steve Jobs droeg jarenlang dit vroege jaren '80 Seiko quartzhorloge.

En het werd eind vorige maand geveild door Heritage Auctions.

Misschien had je 't al gelezen. Had 't hier nog niet zien langskomen en vond het wel een leuk verhaal. :grinning:

4 likes

Dat geeft nog maar weer eens aan hoe emotionele en historische waarde van invloed zijn op de waardering van horloges.
Maar dat weet iedereen hier natuurlijk al lang; dat horloge dat je voor veel te veel geld laat repareren omdat je het van een dierbaar persoon hebt gekregen, omdat het van je vader is geweest, omdat het mee is geweest op reis naar (vul maar in), enz.
Nou hoef ik geen horloge van Steve Jobs, maar ik snap het wel.

Is vast gekocht door een Chinese biotech firma die genetisch materiaal van Jobs uit de gaatjes van het bandje gaat pulken teneinde hem te klonen.

13 likes

Zo zie je maar, zo’n simpele Seiko kan toch een mooi spaarpotje zijn! :grinning:
Moet je alleen nog even een van de meest invloedrijke personen van een bepaalde branche worden. :confused:
Maar vraag me wel af of dit misschien een opdrijvend effect heeft op de prijzen voor tweedehands Seiko’s!? :wink:

Ik ga gelijk een extra slot op de deur zetten

Toch een kluis bij de bank reserveren en volgooien nu ze nog betaalbaar :smiley: zijn

Ik heb meteen voor morgen een afspraak gemaakt met een bedrijf dat hier een inbouwkluis gaat maken, speciaal voor m’n Seiko’s. Ga niet zeggen waar ie komt, natuurlijk! :wink:

Zouden we ons niet twee keer bedenken voordat we nu een Seiko verkopen?

Ik verkoop helemaal niks! Heb een pensioentekort van hier tot Tokyo (no pun,… Seiko, Tokyo… :wink:). Mijn Seiko’s zijn mijn oudedagvoorziening!