44 tot 46 mm onder de €2.000

Hallo horlogevrienden,

Sinds ongeveer een jaar ben ik gegrepen door het horlogevirus. Naast dat ik veel plezier haal uit het rondkijken op dit forum, vind ik het ook altijd leuk om een praatje aan te knopen met iemand die een mooi horloge om de pols heeft.

In mijn collectie heb ik momenteel een Squale 1521, een Seiko 5 Sports, een Christopher Ward C60 en een Timor uit de inkoopactie. Hoewel ik tevreden ben met wat ik heb, ben ik in alles een vrij grote kerel – flinke handen, brede polsen en een stevige bouw.

Op dit moment bestaat mijn collectie volledig uit horloges die niet boven de 40 mm uitkomen. Hoewel deze modellen erg fijn dragen, heb ik het idee dat een wat groter formaat misschien beter bij mijn postuur zou passen.

Afgelopen zomer was ik in Milaan en bracht ik een bezoek aan de Breitling-boutique. Daar werd ik ontzettend vriendelijk geholpen, ondanks dat ik vooraf duidelijk aangaf dat ik niets zou kopen. Toch kon ik het niet laten om een aantal van hun grotere modellen te passen, en eerlijk gezegd… ze stonden geweldig. Op dat moment was ik echter bezig met de aankoop van een nieuw huis, dus een Breitling zat er even niet in

Nu blijkt dat de verbouwing van het huis iets meer kost dan verwacht, blijft een Breitling voorlopig nog even buiten bereik. Maar ik ben wel op zoek naar een nieuw horloge met een wat groter formaat, passend bij mijn postuur. Mijn budget ligt rond de €1.500 tot €2.000.

Hebben jullie tips of suggesties voor modellen die in dat budget en formaat vallen?

Alvast bedankt!

9 likes

Misschien…

1 like

Als je van een mooi rally horloge houdt heb ik nog wel wat voor je: Hanhart Racemaster GT. Beperkte oplage. Discontinued. Heb je wel wat bijzonders. 45mm ø
Die mag eruit bij mij.

Hou je nog € 1700,- over ook van je 2K

Zonder twijfel direct deze oppikken;

https://uhrforum.de/threads/seiko-marinemaster-sbdx001-set-incl-box-und-zubehoer.584625/

Een fantastisch horloge, hier om mijn pols toen ik hem nog had;

4 likes

Casio Duro, 44mm. Hou je veel over. Vergis je niet, is goedkoop maar ziet er prima uit en is heel degelijk. Kun je meteen testen of deze maat iets voor je is.

Plaatje voor de sfeer:

Op staal maar het is een echte bandenslet.

1 like

Ook een leuk idee!

Je zou naar gebruikt kunnen kijken. Ik kocht ooit een 44mm Breitling Superocean op staal voor ruim onder de 2k.

1 like

Ik zou eens kijken voor een gebruikte automatische chrono van TAG Heuer. Mooi merk dat samen met Breitling en Hamilton/Buren (‘Project 99’) aan de wieg stond van de automatische chronograaf.

Je zou kunnen denken aan een Formula 1 auto chrono. Dit zijn echt wel behoorlijke bonken van horloges. Bijvoorbeeld deze.

https://www.chrono24.nl/tagheuer/formula-1-calibre-16-automatic-chronograph--id35213102.htm?searchHash=5f9d4860_wLP7Ix&pos=54

Verder moet ik denken aan een Carrera auto chrono. Die ook zeker niet klein dragen. Bijvoorbeeld deze.

https://www.chrono24.nl/tagheuer/tag-heuer-carrera-calibre-16--full-set-2011--serviced--automatic--chronograph--41mm--cv2014-2--id37319003.htm?searchHash=5f9d4860_LlebqJ&pos=58

Hoop dat je hier iets aan hebt. Veel plezier in ieder geval met het vinden van jouw perfecte horloge!

2 likes

Een Squale Matic is 44mm en sinds kort met passende bracelet te krijgen.

Foto uit het archief.

Foto’s van Google geleend.
17324865322003848004525700653349
17324865518251394248813281452345
17324865892415068937388626071721

4 likes

Volgens mij eentje in het blauwe deel nu

5 likes

Breitling colt 44 past binnen budget plus je wil graag breitling toch ?

2 likes

Wllicht dat een Oris Aquis een optie is?
Zijn er in 43,5mm en (2e hands) vallen ze netjes in je budget.

Bijvoorbeeld de Dat Watt 2. Heb ik zelf ook nog op mijn lijstje.
Foto van marktplaats:

2 likes

Je onderschat je budget, die banaan is €6 mio waard!

Zonder gekheid, Oris zou te doen moeten zijn, Longines of Tag Heuer?

6 likes

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik je huidige collectie prima passen. Ik zie op het HF al teveel te grote horloges die met de lugs bijna over de pols heen steken van bovenaf gezien. Soms komt dat door een verkeerd camera standpunt of een groothoek lens van een smartphone maar lang niet altijd.

2 likes

Blijft een super knap model

1 like

Wat denk je van deze Oris TT1 Divers GMT
-Reference 01 668 7639 8454

Die is 47 mm en 1 van mijn favorieten

1 like

Mijn persoonlijke mening?
Je wil graag een Breitling. Met €2000 zit je (naargelang je wens) er niet zo ver meer vanaf. Zeker als het pre-owned mag zijn… Ik zou nog even op de tanden bijten en meteen voor de Breitling gaan.

6 likes

Ik deel voledig deze mening al wat je nu koopt is toch maar een
pleister op de wonde :slightly_smiling_face:en niet 100% je ding.
Voor de rest qua grote wat je nu om je pols hebt is perfect voor mij
hoeven die wandklokken niet (en dat is ook maar mijn mening he :wink:)

2 likes

Voor de grote jongens 46mm

1 like