44 tot 46 mm onder de €2.000

Wat denk je van deze Oris TT1 Divers GMT
-Reference 01 668 7639 8454

Die is 47 mm en 1 van mijn favorieten

1 like

Mijn persoonlijke mening?
Je wil graag een Breitling. Met €2000 zit je (naargelang je wens) er niet zo ver meer vanaf. Zeker als het pre-owned mag zijn… Ik zou nog even op de tanden bijten en meteen voor de Breitling gaan.

6 likes

Ik deel voledig deze mening al wat je nu koopt is toch maar een
pleister op de wonde :slightly_smiling_face:en niet 100% je ding.
Voor de rest qua grote wat je nu om je pols hebt is perfect voor mij
hoeven die wandklokken niet (en dat is ook maar mijn mening he :wink:)

2 likes

Voor de grote jongens 46mm

1 like

Nieuw of tweedehands ook mogelijk?

Ebel 1911 discovery. Net iets kleiner met 43 zonder kroon.

Of de 1911BTR

Deze?

Lekker doorsparen voor het horloge wat je echt wilt hebben. Op lange termijn is dat ook de goedkoopste optie. Met 2k ben je aardig onderweg, zeker gebruikt een optie is.

Wat betreft de maatvoering, die Squale zit eigenlijk perfect. Als 2m+ grote neanderthaler snap ik je redenatie. Ook begonnen met de grote horloges, want zelf ook groot. Maar het draagt gewoon niet zo comfortabel als ±40mm horloges. Vaak trekken ze ook wat meer de aandacht en wordt het als patserig gezien, onafhankelijk van de waarde.

Onderaan de streep heeft ieder natuurlijk zijn eigen voorkeuren. Ook ziet z’n SuperOcean er niet komisch uit op je pols. Dus wil je echt z’n grote Breitling, zou ik doorsparen.

Tweedehands is er qua Breitling in 44mm wel wat mogelijk rond de 2000euro. Op MP staat een normale superocean 44mm in westervoort en 2x een colt 44mm in winterswijk. Behouden hun waarde redelijk, en wanneer je weer wat extra budget hebt kun je die inruilen voor een grail watch.

Ik ben de wel uit. Nog even doorsparen voor de BREITLING. Jong gebruikt. Met de kop er af. Voor de rest kan het mijn hart allemaal net niet bekoren. Wel mooi. Maar niet mooier dan ik al heb.

3 likes

Mido Ocean Star GMT ∅ 44MM

• Power reserve up to 80 hours
  • 20 bar / 200 m water resistance
  • GMT function

Beetje zoekwerk zit je onder de €1000,-

3 likes

Dit is natuurlijk een geweldige optie. Oris, een uniek Zwitsers merk en in perfecte staat : -) En dan die prijs…
Komen passen mag altijd : -)

2 likes

Met 191 en 140KG begrijp ik helemaal dat een grote kerel soms ook een groot horloge om moet :slight_smile: Ik heb 2 horloges van Breitling en draag die ook graag, maar vind ze wel wat meer ingetogen ogen op mijn grote pols. Zelf zou ik voor iets gaan wat dan ook gelijk wat ruiger oogt zoals deze Hamilton:

Hamilton heeft een paar horloges van formaat die tof zijn en betaalbaar zijn.

46mm; kan prima onder 1000E. ik heb de mijne voor 350E ofzo gescoord, inclusief verzenden.

45.5mm; goed zoeken en je kan 'm onder 1000E krijgen.

46.5mm. Soms wel voor maar 500E! Let op: mijn versie heeft andere wijzers omdat ik die gewijzigd heb! is niet standaard.

Alles van Formex? Zwitsers… Leuke gimmick is dat de kast verend is opgehangen, daardoor minder groot op de pols voelt. formexwatch.com

Allereerst, een Squale 1521 is toch 42mm?
Verder zou ik kopen wat je wilt (breitling) evt gebruikt of wat langer sparen, ook leuk ivm het vooruitzicht… Het is wel handig om te passen voor aanschaf. En dat kan in de winkel of als je het horloge ophaalt (wat ik zeker zou doen bij gebruikt). Wat ik lees van je postuur kan je zonder problemen een groter horloge hebben, maarrr… Stel je voor dat iemand kleine polsen heeft maar dat grote horloge zo mooi vind…? Dan doe je toch wat je zelf wil en mooi vind :sunglasses:.
Ik zelf ben niet groot maar heb polsen van 19.5cm , ik draag tussen de 40 en 44mm en een duiker mag tussen de 42 en 44 zijn ivm de bezel die die heeft. Verder vind ik dat als man zijnde een horloge niet te iel moet zijn. Maar zoals gezegd, doe wat je zelf wil en mooi vind! En denk er rustig over na !
Succes,

Dat dacht ik met m’n olifantenpolsen ook en heb een tijdje zelfs een u-boat gedragen. Op een gegeven moment bleek echter dat grote horloges gewoon irritant groot zijn. Ik zou me niet vaststaren op de diameter en gewoon voor mooie horloges gaan. Zelf vind ik 40 - 41mm wel fijn, maar ik draag inmiddels ook een 36mm Smiths Everest :slight_smile:

42 mm maar en l2l van ruim 5 cm. Gewoon een kei van een horloge.

Een mooie meevaller gehad. Dus rap deze uit het blauwe deel opgepikt. Ik zal er van de week even een mooi stukje over schrijven met wat meer foto’s. Maar ik ben blij!

4 likes