5 dagen om de pols, de Seiko SUR523P1

Dag horlogevrienden, ik wil al een hele tijd eentje met een zalmkleurige wijzerplaat.

Sinds ik voor mijn vrouw haar verjaardag vorig jaar de SUR529 aanschafte, de 29.8mm damesversie van bovengenoemd horloge wist ik het, vroeg of laat moest ik ook aan de zalm.
Ik was nog aan het grappen, mocht daar een herenversie van bestaan, ik koop 'm onmiddelijk.

De laatste tijd begon het weer te knagen en ik stond op het punt een Nivada Antarctic Spider aan te schaffen, maar de prijs weerhield mij een beetje wegens enkele onverwachte uitgaven hier ten huize johngo.
Tot ik er domweg opkwam vorige week dat er ook een herenversie is van de Seiko quartz salmon.

Deze kan je situeren in de basic quartz-serie van Seiko, dus geen solar of HAQ maar gewoon een instapper bij Seiko. Het geheel wordt aangedreven door een Seiko 6N52, een simpel kalibertje.

De afmetingen zijn een 40mm kastdiameter, 8.5mm hoog en een L2L van 46.8mm.
In een ideale wereld mocht de kast wat mij betreft nog net iets kleiner zijn, zo rond de 38mm denk ik dat deze perfect zou zijn voor mij.

De bandbreedte is 20mm, dus voor de mensen die graag veel straps wisselen is dit een meevaller.

De kleur van de lichte sunburst wijzerplaat is near perfect, speelt mooi met het licht en is in mijn ogen niet te ‘roze’ van kleur. Wat ik ook leuk vind is de zeer cleane wijzerplaat, een opgelegd Seiko-logo and that’s it.

De kast is een klassiek 40mm Seiko model, dat voor deze prijszetting fijn afgewerkt is. Getuige van hier is de hooggepolijste chamfer op de lugs.Ook de bezel is hooggepolijst, met de goede hoogte en dikte om alles mooi in verhouding te houden.

Het geperste stalen bandje heeft me ook wel positief verrast. Het heeft natuurlijk niet de allure van volle links maar is mooi uitgevoerd en geen harentrekker.

Heel aangenaam was ook het gemak om het bandje op maat te maken met het bijgevoegde tooltje.
Daarmee duw je de splitpennen in of uit. De busjes die er nadien uitvallen zijn een soort veren, die heel simpel te positioneren zijn voordat je de splitpen er terug insteekt.

Als je op zoek bent naar een grab and go quartzhorloge met een zalmroze wijzerplaat voor een leuke prijs kan ik deze alleen maar aanbevelen. Ik heb deze gekocht op Amazon aan precies de helft van de prijs waarvoor we mijn madame haar exemplaar aangeschaft hebben bij een fysieke dealer vorig jaar, dus dat was een mooie meevaller.

Bedankt voor het lezen en zie graag jullie reacties tegemoet. :wave: :+1:

60 likes

Wel een mooie his en hers zo. :ok_hand:t2:

Veel plezier van deze elegante Seiko!

1 like

Leuke fotoshoot en uitgebreide uitleg van je ervaringen.
Kan het alleen maar beamen,
en is een leuk strap monstertje.

:+1:

1 like

Gefeliciteerd met je zalmkleurige Na.
Geniet ervan! :pray:t3::hugs:

1 like

Wat een leuk ding.

En wat een leuk setje.

Heel veel plezier ervan.

1 like

Ik ben ook wel benieuwd hoe deze het doet met een lederen band!

2 likes

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een schitterend horloge,
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

zien er beide goed uit :ok_hand:
draag ze beide met plezier

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Prima horloge! Lekker hoor, ik zou het bijna een mooie SARB vervanger vinden, al gaan SARB fans me aan het kruis nagelen voor die uitspraak.

Gefeliciteerd. Doe ook eens een foto van het horloge van je vrouw? Ik vraag dit voor een vriendin.

2 likes

Mooi duo met een bijzondere kleur.

1 like

Dag Chris, het is wel degelijk bijna een SARB, 100m WR en de bang for bucks spat eraf.
Het saffier is nice maar deze mist wel een goede AR-coating. Net wat beter dan standaard Hamilton AR.
Ik heb wat damesmodel foto’s genomen terwijl ze in de keuken bezig was maar het licht is wat ruk in de donkere dagen. Toch een poging.

4 likes

De SUR line is een prachtige serie van Seiko
İk heb de Titanium versie en ben er erg blij mee!
Vooral dat gewicht van ca 79 gram
Heel veel draagplezier gewenst :+1:t4:

2 likes

Gefeliciteerd. Het is inderdaad een mooie plaat in die kleur. (Is het zalm of toch roze?).

1 like

Tof zeg, een titanium versie ook al!

Ben nog maar een beetje aan het zien welke versies er nog bestaan van deze lijn.

1 like

Zalm Nick, met net dat tikkeltje roze. :wink:

1 like

Dank voor het delen van je ervaring. Leuk setje zijn jullie zo :grin: Meer roze dan zalm, maar wel fris en leuk. Jij bent in elk geval terecht enthousiast. Beide gefeliciteerd met de roze NA

1 like

En beide op de seconde gelijk :wink: heerlijk!

1 like

Heel leuke Seiko in een toffe kleur. Veel draagplezier

1 like

Nice!
Geniet van je Seiko!

1 like