Dag horlogevrienden, ik wil al een hele tijd eentje met een zalmkleurige wijzerplaat.
Sinds ik voor mijn vrouw haar verjaardag vorig jaar de SUR529 aanschafte, de 29.8mm damesversie van bovengenoemd horloge wist ik het, vroeg of laat moest ik ook aan de zalm.
Ik was nog aan het grappen, mocht daar een herenversie van bestaan, ik koop 'm onmiddelijk.
De laatste tijd begon het weer te knagen en ik stond op het punt een Nivada Antarctic Spider aan te schaffen, maar de prijs weerhield mij een beetje wegens enkele onverwachte uitgaven hier ten huize johngo.
Tot ik er domweg opkwam vorige week dat er ook een herenversie is van de Seiko quartz salmon.
Deze kan je situeren in de basic quartz-serie van Seiko, dus geen solar of HAQ maar gewoon een instapper bij Seiko. Het geheel wordt aangedreven door een Seiko 6N52, een simpel kalibertje.
De afmetingen zijn een 40mm kastdiameter, 8.5mm hoog en een L2L van 46.8mm.
In een ideale wereld mocht de kast wat mij betreft nog net iets kleiner zijn, zo rond de 38mm denk ik dat deze perfect zou zijn voor mij.
De bandbreedte is 20mm, dus voor de mensen die graag veel straps wisselen is dit een meevaller.
De kleur van de lichte sunburst wijzerplaat is near perfect, speelt mooi met het licht en is in mijn ogen niet te ‘roze’ van kleur. Wat ik ook leuk vind is de zeer cleane wijzerplaat, een opgelegd Seiko-logo and that’s it.
De kast is een klassiek 40mm Seiko model, dat voor deze prijszetting fijn afgewerkt is. Getuige van hier is de hooggepolijste chamfer op de lugs.Ook de bezel is hooggepolijst, met de goede hoogte en dikte om alles mooi in verhouding te houden.
Het geperste stalen bandje heeft me ook wel positief verrast. Het heeft natuurlijk niet de allure van volle links maar is mooi uitgevoerd en geen harentrekker.
Heel aangenaam was ook het gemak om het bandje op maat te maken met het bijgevoegde tooltje.
Daarmee duw je de splitpennen in of uit. De busjes die er nadien uitvallen zijn een soort veren, die heel simpel te positioneren zijn voordat je de splitpen er terug insteekt.
Als je op zoek bent naar een grab and go quartzhorloge met een zalmroze wijzerplaat voor een leuke prijs kan ik deze alleen maar aanbevelen. Ik heb deze gekocht op Amazon aan precies de helft van de prijs waarvoor we mijn madame haar exemplaar aangeschaft hebben bij een fysieke dealer vorig jaar, dus dat was een mooie meevaller.
Bedankt voor het lezen en zie graag jullie reacties tegemoet.
![]()