5 horloges onder € 5.000 die een goede investering zijn gebleken

Jep.

Over time, zullen de 2254.50 en de 2531.80 hun.waarde gaan bewijzen. Twijfel ik niet aan.

Mijn Vostok. Voor 40 euro gekocht en kan hem nu makkelijk voor 50 kwijt…
Onder de 5000 toch ?

7 likes

Ben ik even dom dat ik beide 1 tot 2 jaar geleden heb verkocht :stuck_out_tongue:

Van de 2531 heb ik nog weleens spijt. Zou nog weleens een mooi exemplaar maar dan met Tritium (kort gemaakt) terug willen…

1 like

Heb lang lang geleden een stalen Rlx Sub gekocht voor F 1850, ik wilde eigenlijk een goud stalen Sub, maar dat lag toendertijd niet binnen mijn bereik

Toen ik leuk begon te verdienen heb ik de stalen Sub stap voor stap om laten bouwen door Schaap & Citroen tot een goud/stalen met blauwe wijzerplaat, dat kon toendertijd nog, geheel met certificaat van S & C

Zo’n 20 jaar later liep ik S & C binnen om even wat te laten nakijken en afstellen, kwamen ze naar me toe met de opmerking dat ze van Rlx Zwitserland nix mocht verrrichten aan niet originele Rolexen

Ik moest toen lachen en ik zei kijk maar even in jullie system, jullie hebben dat zelf uitgevoerd toendertijd, dus dan ben je in mijn geval verplicht service te leveren, is ook gebeurd hoord :grin:

Ik heb ook alle originele stalen onderdelen nog, toen mijn Sub een keer een beurt kreeg zei de horlogemaker dat ik een transitie model heb en die schijnen redelijk zeldzaam te zijn, tesamen met de tritium indices is de klok in de originele stalen uitvoering een veelvoud waard van wat ik er ooit voor betaald heb

Als ik de Sub ooit zou verkopen is het een leuke voor de nieuwe eigenaar als hij die compleet zou willen hebben tesamen met de goud/stalen onderdelen, zo niet gaan de goud/stalen onderdelen apart in 1 geheel weg

Is wel grappig dit is weer zo’n Rlx met een verhaal, maar wel 1 waarvan alles aantoonbaar is :sunglasses:

Dus dit is een goede investering gebleken

Genesis

5 likes

Achterlijk artikel…zoals gewend van Esquire…

Slaat echt nergens op…

1 like

Mooie band erop! Das het enige dat me tegenhoud deze te kopen… die normale banden zijn me iets te 90’s

Dit is dezelfde band als op de Speedy, origineel en draagt zeer comfortabel. Vind zelf de band van de blauwe minder maar smaken verschillen.

Groeten
Rutger

Ik heb nog nooit een horloge als investering gekocht.

Een horloge is voor mij niet interessant als investering; er zijn betere manieren om met je geld om te gaan als je er iets aan wilt verdienen denk ik.

Het is hobby, meer niet.

Voor mij ook niet, en als ik wel een horloge als investering zal willen aanschaffen moet je net de Rolex hebben die niet op dit lijstje staat.
Het ging me meer om het procenten goochelen wat in dit artikel wordt gedaan. Geen investeringsfons zal trots zijn op dit soort cijfers :stuck_out_tongue:.

Same here, heb zelf de Quartz versie. Doet het ook goed op de markt. Ben benieuwd wat deze over 15 jaar waard zijn. Anyway: ook die van mij is niet te koop. Fijnste horloge ooit!

Doen die het dan echt zo goed? Ik merk dat een mooie quartz, in groot formaat, zonder doos en papieren niet verkocht raakt aan 1400euro.
Ook de quartz Bond versie zie je aan 1150 euro, toch niet echt hoge prijzen.

In mijn geval wel, ja. Paar jaar geleden voor mínder dan 1000 gekocht (Full set).