5 horologische dingen die je WEL wilt zien in 2019

De bloemetjes-natootjes happen goed vandaag…

6 likes

Vlaggen! :wink:

2 likes

Heeft iemand @anon50762135EV al genoemd?

1 like

Wie?

2 likes
  • meer verhalen over een leven lang dat ene horloge dragen en begeren;
  • meer interessante hoogstaande vintage, liefst mét een goed verhaal;
  • meer familiestukken die al generaties lang mee aan tafel mogen schuiven;
  • meer heerlijke barn find plaatjes, bijzondere vondsten met voldoende polskaas achter de lugs;
  • meer van de ondergewaardeerde vintage brands met jaren 40 en 50 parels zoals angelus, mido, juvenia, movado
  • meer hartverwarmende verhalen over unieke vintage stukken
    -…
18 likes

Uiteraard al deze dingen…

En ik kijk uit naar mijn rev.3 prototypes van het duikertje wat ik met @MGS heb bedacht! Kunnen we eindelijk hem openbaar maken.

1 like
  • meer Maurice Lacroix
  • nieuw ketelaarsproject
  • mooie verhalen over nieuwe aanwinsten
  • next level in lidmaatschap om te kunnen reageren op aanbiedingen en andere topics :innocent:
1 like

Meer, meer en nog eens meer:
Vintage Rolex en Vintage Omega.

Minder, minder, minder!
bicolor / goud-staal / two tone / kermis :point_down: :arrow_down:

Oftewel:

:wink:

4 likes

Meer uitgebreide en leerzame topics van enthousiaste (amateur) horlogemakers over het (zelf) onderhouden van horloges

6 likes

Niets mis met broodjes van de bakker, die heb ik ook maar ik zou wel wat minder bekende modellen van bekende merken hier willen zien. Of überhaupt relatief onbekende merken en daarmee bedoel ik geen micro brands.

Wat meer how-to’s
Wat meer technische achtergrond (wellicht extra categorie)
Wat meer historie en uitvindingen

Mijn hoop is gevestigd op @Bidle
Hij heeft volgens mij al een prachtige Patek Philippe, die overigens te weinig wordt tentoongesteld op dit forum, dus misschien wellicht ooit een A Lange …??

1 like

HAHAHAHA

Ik vind dat er over het algemeen behoorlijk veel respect op dit forum is voor andermans smaak én budget.

Ook door mensen met high end horloges wordt met enthousiasme en met respect gereageerd op mede forumleden die hun horloges showen die in lagere prijsklassen huizen.

6 likes

Daar is vast een rijkeluis forum voor te vinden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik persoonlijk vind dat niet. Het hakken op hommages komt vaak voort uit onvervalst snobisme.

5 likes

Ow ja oké

Maar luister, ik zelf heb horloges die somewhat “high end” zijn maar ook een Steinhart en een Ginault.

Koop, en show, wat je wilt en kunt kopen en wees er trots op.
Fuck de rest!!

7 likes

Eens, heb je het topic over de Ulysse Nardin al gezien?

1 like

Nope

Fuck is daar meer van toepassing.

1 like