5 horologische dingen die je WEL wilt zien in 2019

Oké man :+1:t2:

Deze ook nog ff doen dan:
-mooie mods
-enthousiaste horloge fanaten
-leuke gesprekken zowel on als off topic

• Meer Grand Seiko
  • Meer mensen die een horloge zo gaaf vinden dat ze hem ook met een ander logo zouden kopen.
1 like

Respect.

5 likes

Ik moest er even over nadenken maar ik zou graag wat meer taps toelopende banden willen zien.

Zeker voor meer klassieke horloges en kleinere maten is het vaak wel mooi(er).

2 likes

Eens! Vroeger vond ik dat vreselijk, maar ik begin dat tegenwoordig steeds meer te waarderen.

1 like

Ik zit net even te speuren maar Pff bijna alles gaat van 20mm naar 18mm… :smirk:

1 like

Ja klopt, ook met bijvoorbeeld Speedmasters en omega vouwsluitingen. Maar van 20 naar 18 mm neem je bijna niet eens waar. Van 18 naar 14mm op een mooi dresshorloge daarentegen: :ok_hand:

1 like

Ik zou graag meer onderling respect en vooral liefde tussen de forumleden zien. Daarnaast eens wat anders dan het eeuwige Rolex geleuter. Lijkt soms of er maar 1 merk is. Ik zou eens wat meer willen lezen over kleine unieke merken die bijvoorbeeld in een blad als Armband Uhren staan.

2 likes

De vijf gewenste horologische zaken op het forum:

1. Meer technische how-to stukjes.
  2. Meer topics over obscure merken en calibers door de WIS op het forum.
  3. Meer persoonlijke verhalen over de jarenlange jacht op dat ene horloge en het waarom
  4. Meer topics waarop een aftands maar geliefd familie erfstuk mooi wordt opgekalefaterd met behulp van HF leden (dus lades die worden opengetrokken om net die ene NOS dial of balans boven water te krijgen).
  5. Meer topics met keigave macro fotos van bijzondere dials (dus fume, bijzondere patronen etc etc)
5 likes

Prachtige lijstje! Daar kan ik mij zeker in vinden :+1:

Ditto