5 horologische dingen die je WEL wilt zien in 2019

Maar dan moet de prijs er toch ook naar zijn?

:joy: :+1:

Als mijn Datejust qua prijs hetzelfde was geweest als bijvoorbeeld een 114060, wat denk je dat ik dan gekozen had? Het horloge waarvan ik vind dat deze mijn pols het mooiste siert. Even voor de duidelijkheid, het is niet de Sub.

In onze hobby is rationeel geen woord die je met droge ogen aan kan dragen in een argument.

:dancer:

Han heeft natuurlijk wel gelijk in die zin dat als je je horlogemaker wilt imponeren, je met een mint vintage Polerouter, een Connie in perfecte staat, een GS of een simpele Oris aan moet komen kakken. Dat zijn horloges die in mijn ogen het geld dubbel en dwars waard zijn, met eigen smoelen, leuke uurwerken en een aardige geschiedenis.

Rolex, daarentegen, zou eigenlijk pas iemand moeten imponeren wanneer ze een OP voor 1500 ballen in de markt zetten, wat dichter in de buurt komt van een OK prijs voor wat ze al jaren ongewijzigd leveren. De gekte daar, daar heb je zeer zeker gelijk in.

Kortom: De waarheid zal ook altijd in het midden liggen. :slight_smile:

Da’s oprecht kort door de bocht. Er zijn plenty Breitlings, zowel modern als vintage, die zeer de moeite waard zijn. Ik herinner me een heel erg schone day-date transocean met crosshair dial die ik prachtig vond, en da’s gewoon moderne Breitling.

thX9F7IZDK

Veul geiniger dan, eh, andere day-dates. :slight_smile:

5 likes

Eens hé Han, daarom dat je rationele elementen contra IWC in dit geval voor een liefhebber ook het verschil niet gaan maken :wink:

In je handen hebben en er geen goed gevoel bij krijgen is natuurlijk iets anders.

1 like

Dééd ik derhalve dan ook, zie onderstaande post en foto … en bedankt, dat je dit toen ook al vond ( niet dus, want geen sjoege toen - want we reageren toch gewoon nergens op als het gaat om niet-snobs, met hun niet-snobistische horloge-merken, of wel EVH ?! ).

A.Crooner
16d
A.Crooner

Ik heb er gewoon 2 van gekocht, 1 voor mijn kleinzoon en 1 voor mijzelf.
Mijn kleinzoon zegt nu " Opa, nu nog 2 zonnebrillen met donkerzwart glas, dan zijn we de Blues Brothers"

Wat een vent toch, nietwaar ?!

Ari[e] Crooner
:grinning:

Iemand een idee waar deze onvriendelijkheid vandaan komt? Ik zie het namelijk niet.

4 likes

Onvriendelijkheid? Ik vind het knap dat je sowieso enig verband hebt kunnen ontdekken in deze verzameling losse woorden. Heb de post meerdere keren overgelezen maar kon er geen chocola van maken.

4 likes

Intussen is het topic meer een ‘wat wil je niet zien’ topic.

Wat ik het liefst zie; iemand die geniet van zijn horloge, ongeacht wat voor een horloge het is.

6 likes

Ja, het was even puzzelen. Vergelijkbaar met een 5-sterren sudoku, maar uiteindelijk kom je er wel.

2 likes

Wat ik wel wil zien in 2019?

Betere foto’s

Want al die matige kiekjes met harige polsen zijn nou niet bepaald bevorderlijk voor de beleving :grin:

2 likes

IWC heeft serieus veel ups en downs gehad. Tot pakweg 1998 TOP (Ceramic chronos, Doppel, gebolde saffier met AR coating in die tijd, Habring-Modules,…)

(Zou HEEL graag nog een 3705 toevoegen naast de 3711)

1990-1996 vind ik de absolute top van modern tool-watch design met IWC op kop.

Alleen hebben ze te lang op hun lauweren gerust. En wat dikke fouten gemaakt, de Ingenieur met een in-house movement maken die veel te dik was naast los 4-5k voor een vrij simpele ETA vragen is niet mijn dada.

2 likes

Wat ik wel wil zien:

-Meer dresswatches
-Meer edelmetalen
-Meer manufactuur
-Meer echte liefhebbersklokken; zowel in top- als ook middensegment
-Een leuke forummeeting met bitterballen en mooie serveersters

2 likes

Koop een nieuwe Sub en je ziet je horlogemaker waarschijnlijk nooit meer, hoef je hem ook niet te imponeren. :wink::+1:

1 like

Daar heb je een punt. Want mijn potje vaseline en doosje tissues worden maar hoogst zelden gebruikt voor serieuze horloge-pr0n.

Nee, daar heb ik juist die GS quartz voor gekocht, die heeft pas service nodig als zowel de horlogemaker als ikzelf al lang onder de groene zoden liggen.

Helaas heb ik nog twee dozen vol Lord-Matics en Eagle 7’s van de jaren 70, een Aristocratje uit de jaren 60 en diverse moderne horloges die me her en der servicekosten gaan opleveren.

1 like

Bonzo! :+1:

En, handjes boven de dekens he? :grin:

Daar heb ik met al die harige polsjes hier geen moeite mee. Heel ver boven de dekens, geen punt. :slight_smile:

On-Topic: Ik merk ook dat er maar weinig diamonds on ma rollie zijn hier, dus herenhorloges met edelstenen, mag ik die ook in de mix gooien? Voor de wat meer flamboyante blingmeisters?

2 likes

Dat heb ik met mijn Casio :smiley::+1:

Altijd baas boven baas, jij doet het economisch verantwoorderder. :slight_smile:

1 like

Wat ik graag zie:

1. Mooie foto’s van nieuwe aanwinsten maar ook van oude.
  2. Unboxing verslagen met mooie foto’s.
  3. Mooie verhalen van lange zoektochten naar een specifiek horloge die uiteindelijk hebben geleid tot het verwerven ervan.
  4. Leuke reviews van horloges, eventueel vergelijkend.
  5. Veel bijdragen aan de topics “Zenith only”, “Show je GS”, “JLC only” en “Wat had je willen dragen vandaag”.
5 likes