5 jaar op het forum, wat brengt dat?

Veel plezier, een dagelijks ritueel om even te kijken wat voor moois en lelijks er voorbij komt. Even neuzen in off topic of twijfelen over een horloge in het blauw. Af en toe een leuke actie of een idioot met onzinnige topics of attitude. Allemaal prima. HF is als die gemeenschappelijke huiskamer in een studentenhuis, gezellig af en toe scherp of humoristisch, maar altijd vertrouwd.

De afgelopen jaren zijn er heel wat horloges de revue gepasseerd in huize GMTplus1, vaak dezelfde of meer van hetzelfde in een andere kleur. Het enige vaste element in de horloge collectie is dat geen van de stukken lang blijft, een paar keer per jaar wordt vooral de bovenkant van de collectie vernieuwd. Er zijn altijd wel een paar stoere duikers, superquartzen of een tritium gasbuisjes model voorhanden. Donkere wijzerplaten hebben de voorkeur.
Ik probeer als ras-flipperaar de snelheid van wisselen wat te beperken, soms lukt dat beter dan anders.
Momenteel heb ik het idee om de huidige collectie te bevriezen en niks erbij of eraf te doen, maar ja :roll_eyes:

Op dit moment heb ik niets te klagen:

En inkomend:

51 likes

Die marine Master heerlijk :heart_eyes::+1::grinning:

1 like

@GMTplus1 Hear Hear :+1:

1 like

of course the chronomaster :+1: :smiley:

2 likes

Herkenbaar ritueel, herkenbaar flippergedrag :beers:!

1 like

Graag over een jaar dit topic aanvullen met de wijzigingen. :sunglasses:
Ben benieuwd wat de blijvertjes zijn en welke het nest hebben mogen verlaten.

1 like

Herkenbaar :+1: en stalen banden zijn niet zo je ding?

1 like

Nee, in de regel vind ik ze te weinig flexibel en in de loop van dag knellen. Rubber en leer hebben de voorkeur.

Hij gaat het rustiger aan doen, ga er vanuit dat over een paar maanden alles weer eens gewisseld is. Om er wat clichés tegen aan te gooien: een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken en het bloed kruipt waar het niet gaan kan :joy:

2 likes

Mooie collectie Rik!:ok_hand:Ik vind die MontBlanc wel een heel mooie dresser.:slightly_smiling_face:

2 likes

De Montblanc en de Chronomaster: NOOIT meer flipperen :heart_eyes:

1 like

Mooie Breitling !

1 like

Hier ook, toch vind ik de Montblanc die je laat zien ook wel erg fraai hoor! Mooie klassieke sjieke uitstraling, leuk voor de afwisseling van je verder dikke collectie. Leuk om te zien. De Citizen vind ik ook gaaf. De Seiko(s) ook, enne … ach eigenlijk zijn ze allemaal wel te dragen. :sunglasses:

:rofl: :joy:

1 like

Ik vind het vooral grappig om te zien dat smaak & verfijning in horloges steeds belangrijker worden.

Mijn DJ is een sieraad, opvallend, aanwezig… De nieuwe Explorer die ik dacht nooit te gaan waarderen bevalt boven verwachting goed. Een Speedmaster zou er nooit komen, nu heb ik er 2… Ik ben benieuwd of ik de stap naar ‘haute horlogerie’ ooit ga/kan maken. In mijn hoofd is dat echt teveel geld voor horloges, maar grenzen worden elke keer weer verder gelegd.

1 like