5 Seiko Chrono's

Vandaag weer eens de tijd genomen om wat foto’s te maken van mijn laatste aanwinsten.

Allereerst een 6139-8000 gekocht. Buiten wat lichte krasjes op het glas helemaal goed.

Daarna heb ik van EHWatch een defecte Pulsations overgenomen. Van Erik (EHWatch)kreeg ik daarbij als donor meegestuurd een goudkleurige 6138-8020. De Pulsations liep niet langer dan enkele seconden, de donor in het geheel niet.

Erik wees me op de site van Richard Askham, waarna ik met Rich contact heb opgenomen. Zijn advies was de situatie om te draaien, hij verwachtte niet aan een nieuwe binnenring, waarvan de aanduidingen voor het merendeel waren verdwenen, coor de Pulsations te kunnen komen. Dat advies heb ik gevolgd. Op de foto is te zien dat de kroon van de 6138 ontbrak en dat de secondewijzer was geknikt, die wijzer had bijna een Z-vorm aan het einde. Niet te zien is dat aan de zijkant van het glas een behoorlijk gat zat. Rich gaat binnenkort verslag doen van de reparatie van de 6138 op zijn site. Hij loopt weer perfect. Het bandje komt van Zeemeester en staat er goed bij (vind ik).

Daarna heb ik van Erik een 6139-8029 overgenomen. Cosmetisch en technisch in zeer goede staat, alleen de dag-datumverstelling vond te vroeg (om 7 uur) plaats. Dit is opgelost door Rich.

Daarna heeft Rich een 6138-0011 (UFO) voor mij opgeknapt. Technisch goed, echter had de bezel behoorlijk geleden, was de wijzerplaat vlekkerig en had het niet de juiste wijzers. Daarnaast zag ik eerst enkele dagen geleden dat er een verkeerde start-stoppusher op zit. Deze moet nog worden vervangen. Eerst een foto in oude staat.

en zoals de UFO er nu uitziet.

Als laatste een Bullhead, zwart-blauw. Bij een van mijn bezoeken aan Rich heb ik hem gewezen op een lot van 2 verschillende uitvoeringen van de zwart-blauwe Bullhead, beide niet lopend. Rich heeft deze gewonnen, waarna ik met hem heb afgesproken dat ik de Speedtimer-uitvoering van hem na reparatie zou overnemen. Beide Bullheads waren cosmetisch in zeer goede staat. Gisteren heb ik de Bullhead opgehaald en heeft Rich er een Watchadoo aan bevestigd. Door de zware band is het horloge goed in balans aan de pols. Mogelijk dat ik toch nog een fishbone aanschaf.

Op zijn site heeft Rich een artikeltje over de Bullheads geschreven.

http://thewatchspot.blogspot.com/2008_11_01_archive.html

groeten en prettige jaarwisseling.

Peebee

Ziet er allemaal prima uit !(tu)

Met Bewonderende Groeten,

Chris.

Gaaf! (tu)

Martin

Leuk hoor, zo’n set mooie horloges(tu) Ik zou bijna van gedachten veranderen en Seiko’s gaan verzamelen:)
Is er trouwens al iemand naar de Seiko-shop in Amsterdam geweest om naar de vintage tentoonstelling te kijken?

Gave horloges, heerlijk om te hebben.

Gefeliciteerd!

Prachtige serie vintage Seiko’s (tu)

Mooi, hoor!! (tu)

mooie serie!

smorgens een kwartier eerder opstaan om te kiezen welke die dag het wordt. :wink:

Prachtig.
Vooral de goudkleurige chrono vind ik super.
Die watchadooband op de bullhead is geslaagd,zelfs zo goed dat ik ook maar eens moet gaan spelen met een watchadoo.

Bijgaand de link naar de site van Richard Askham waarop hij verslag doet over de goudenSeiko.

http://thewatchspot.blogspot.com/search?q=6139

gr.
Peebee.

Mooie aanwinsten! Naar zo’n 8020 ben ik ook nog altijd op zoek…

Mooie aanwinsten! Ik vind het vooral leuk dat de “donor” 6138-8020 het uiteindelijk heeft gered want die vind ik stiekem mooier. Ik had nog nooit zo’n klassiek ogende Seiko chrono gezien!

Hallo Peter,

Jou collectie ziet er netjes en verzorgd uit. Jou horloges zijn immers ook technisch onder handen genomen waardoor ze daadwerkelijk als tijdwaarnemingsinstrument zijn te gebruiken.

Wat kan jou volgende Seiko worden, ik bedoel heb je nog een speciale ( Haalbare) wens?

Hallo Erik,

Wat de volgende Seiko gaat worden weet ik nog niet. Hoogstwaarschijnlijk weer een 6138, m.n de volgende modellen vind ik aantrekkelijk:
0030, 3002, 7000, 8000, 8001, 8010, 8020 (panda).

gr.
Peebee.