5 stuks, 25K, wat kies je?

Mag je van die laatste ook foto’s posten hier?

Een g-shock voor het sporten, een sub of een DJ voor elke dag en een A Lange & co voor het uit eten gaan met mijn lief.

1 like

Gaarne. Als ik er maar geen gelul over hoef aan te horen :grin:

1 like

Sinds moordtieten is ze van gedachten veranderd.

1 like

Ik hou van mijn Tudor (een blauwe bb58) maar ik heb nooit begrepen waarom voor dit geld een tudor sub en geen sub?

1 like

Gewoon een 1521 en een laaaaange vakantie met het hele gezin toch Ed?!

1 like

Ja, da’s ook goed! Eigenlijk een veel beter idee! :grin:

1 like

Ik ben al aardig op weg:

Goud dressy

Two-tone

Zwart

Blauw

Wit

En nog een 16570 polar.

9 likes

Zou je dan 25k uitgeven aan deze 5 horloges waarvan je de Tissot van €750 dagelijks draagt? Gezien de ‘daily’ toevoeging? En de overige €24250 aan horloges enkel bij gelegenheden?

4 likes

5 likes

Voor 25k kun je (helaas) (nog) geen 5 APs aanschaffen :grin:

6 likes

Voor dat geld kan je wellicht nog een beater of een Apple Watch kopen voor het sporten :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja natuurlijk kan dat Willem.
Die collectie heb je waarschijnlijk gaandeweg samengesteld.

Alleen de vraag was wat zou je kopen als je nu met 25K opnieuw begon.
En als ik de vraag dan voor mijzelf beantwoord. Zou ik niet voor een 5 piece collectie gaan. Ik voelde me zelf al niet comfortabel bij een 3 piece collectie. (Kwa duurdere horloges) goedkoopjes heb ik zat :sweat_smile:

Met de 124060 en de 126234 ga ik lekker en daarnaast hobby ik lekker rond in het lage segment beetje Citizen Casio enz daar beleef ik ook veel plezier aan.

Maar 25k als 1 bedrag gaan verdelen over 5 horloges vind ik persoonlijk geen optie. Dan zou ik een 2 piece collectie kiezen.

mijn daily de sub 126613LB (is ook mijn daily)
16.350euro, had em nog aan de oude prijs

en dan een mijn AP die ik gelukkig voor heel de boom heb gekocht dus beid ekom ik net aan 25k… Dus mijn Sub is eigenlijk de duurdere van de AP…

9 likes

smaken verschillen :wink: vind het overigens voor beide heel veel geld, en ik vraag me af of ik, zelfs met het budget, bereid ben om het er aan uit te geven.

1 like

Als je dat gevoel bij mij heb zit je er echt naast.

Nee, jij maakt de 25k aan horloges iig vol conform opdracht.

Ik vind het echter wel lastig dat je roept dat je 5 horloges van gemiddeld 5k p.s. “weggegooid” is.
Dat vind ik echt onzin.

1 like

Daily: Groene Straum Jan Mayen, +/- 1900€

Dress: Grand Seiko Heritage Autumn in the Forest, 8000 op C24.

Vintage: Seiko Lord Matic met Japanse dagweergave. Laten we zeggen 450€?

Vintage 2: GÜB spezimatic, die moet haalbaar zijn rond 800 euro

Moonphase: Longines 1832 moonphase, 2000€

Dat zorgt voor een eindsom van 13.500€. Met de rest ga ik uitgebreid uit eten.

1 like

Eén whopper van 24K en vier x tweedehands Seiko voldoet ook aan de criteria hé :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zou het volgende scoren:

• Breguet 5157, tweedehands. Ik zie ze tussen de 9000-11000 voorbij komen. Zeg 10K.
  • Cartier Santos Medium. Ik heb er eentje nieuw gekocht, maar zag ze voor rond de 5500 in het blauwe voorbij komen. We zijn op 15500 aangekomen.
  • Grand Seiko SBGW231. Voor 3000 tweedehands gekocht, houden zo. We zijn op 18500 geland.
  • Grand Seiko SBGA413. Voor 5800 nieuw gekocht, maar ik zie er eentje voor 5600 staan op chrono. We zijn inmiddels bij 24100 aangekomen.
  • Yema Superman Heritage. Ooit met mijn winkelkorting voor 900 ballen gekocht, houden zo.

Kortom, vier van de vijf zouden m’n eigen horloges zijn.

En deze er bij:

15 likes