Ik had er ooit een aperte hekel aan. Maar toen zag ik echt heul, heul veul lelijke chronografen die veel te dik, te lomp, te slab sided, of gewoon smakeloos zijn.
Soit, de Speedy is geen Ebel 1911, Heuer Glassbox, Breitling B09 Premier, of Zenith chronomaster 38 (de klassieke, niet de sport), maar toch… Prima chronograaf.
Saai is op zich niet slecht. Saai heeft bij mij meer staying power dan heul erg exotisch.
Tuurlijk niet, man. Je wilt de gewone Saffier versie met het doorkijkdekseltje en de mooi taperende band.
Prijzen op basis van gebruikte exemplaren, maar dat doe ik nu ook. Is wel een mooie manier om van je huidige collectie af te komen, bijvoorbeeld de speedmaster en sub zou ik prima zonder kunnen, maar toch iets wat mij tegen houd om ze te koop te zetten…
Leuke challenge! Ik heb de uitdaging er voor mijzelf bij genomen om alleen horloges te kiezen die ik niet in mijn eigen collectie heb. Ik zou dit wel echt een heel gave collectie vinden en binnen de €25K zeker haalbaar!
Voor mij is dit altijd een beetje een “gun to the head” exercities want in geen 25000 jaar ga ik 25000 euro uitgeven aan 5 horloges. But okay, I’ll play:
Sorry, ben te lui om op te zoeken hoeveel ik nu heb uitgegeven maar volgens mij heb ik nog geld over. De rest is voor bandjes en het servicebeurt spaarpotje.
Ik ben meer van het hoarden - meer is meer - dan van het kiezen, dus dit is wel een uitdagende oefening.
Er moeten in ieder geval een Squale en een Seiko duiker in zitten.
Verder kijk ik al zo lang met een schuin oog naar Sinn en Doxa dat die nu ook wel eindelijk mogen.
Een Omega erbij voor de vorm, maar dan is lastig of dat die eeuwige Speedy moet worden of een standaard Planet Ocean. Hmm, de rest zijn wel duikers, dus qua variatie…
Met wat wisselgeld nog over, geloof ik.
Panerai Radiomir Quarenta in goud. De 7K die over is gaat richting een G-Shock en de rest bewaar ik. Mocht ik meer dan 25K te besteden hebben, dan een Blancpain Fifty Fathoms Tech edition. Die is wel 3 k boven budget helaas, met dank aan de dure Zwitserse Frank.
Ik zou een selectie maken uit de eigen verzameling want daar ben ik ben erg tevreden over
Vandaag deze set, morgen is het waarschijnlijk al weer anders, daarom red ik het ook niet met 5 horloges…
De kleur vind ik prima, maar ik ga eens kijken voor de maat. In Spanje weinig dealers dus ik moet er voor naar Madrid (vanuit Valencia). Voorlopig koop ik niks. Het bezitten van de zaak is het eind van het vermaak