5 stuks, 25K, wat kies je?

Toevallig zelf recent de keuze gemaakt voor mijn 25k collectie.
Dan misschien de Tudor er nog uit voor een SBGX319 om de dress af te dekken en een casio om het bedrag op te vullen.

En als het ‘definitief’ zou moeten zijn, zou ik er nog over nadenken om de CMS weg te doen voor de Zenith Chrono van Willem. Maar eigenlijk is de CMS wel een heerlijk bullitproof chrono in deze collectie. Er moet er toch ook één sportief gebruikt kunnen worden.

8 likes

SBGX263 methinks?

Mooie keus iig :ok_hand::sunglasses:

1 like

Yes sir, I stand corrected!

1 like

Hmm nog even over nagedacht en alweer tot een wissel gekomen…

2 likes

Deze lag in Lissabon.
Maar die kleur komt niet tot zijn recht op deze foto. Ik vind het gaaf maar net té.

Kijk wat ik gepast heb! Alleen de luminor. :sweat_smile:

.

2 likes

5 zei je, check.

25K, :thinking: aiii, zal niet lukken.

2 likes

Mooi hoor! Een beetje under the radar, niet echt bekend (meer) bij het grote publiek. Geen “beleggingsobject” trouwens, maar dat vind ik niet belangrijk. Ik flip niet, wat ik koop hou ik. Mijn Baume & Mercier uit 2004 ligt hier nog keurig in de doos en krijgt best draagtijd. Wordt vanzelf vintage.

1 like

Ik hou er één uit m’n collectie

1. Cartier Santos ref. 2960 in 18k, €10.000
  2. IWC Romana ref. 2050 in platina, €10.000
  3. Omega Constellation 2853 Deluxe, €4975
  4. Timex, €12,50
  5. Timex, €12,50

5 likes

Ik vermoed een

IWC Mk XV Gadenbush (wit opgelegde indices)
SINN EZM 1
IWC GST Aquatimer in Titanium
Casio G shock (een jdm versie)
Grand Seiko springdrive met mooie dial (nog uit te zoeken)

Maar eerlijk gezegd ben ik al blij met 1 van die uit de top 4, casio was bladvulling.

1 like

Pohh die santos in goud kende ik nog niet, heel mooi!

Gouden 2960 mag je tegenwoordig helaas bijna het dubbele voor aftikken.

Ben je mal? Dan maak ik je een dealtje, kan je hem voor €16.000 komen halen.

1 like

Met chrono24 opslag: Cartier Santos Ref. 2960 - "Very good" condition voor € 22.450 te koop van een Seller op Chrono24

Tja je kan elke fantasieprijs erop zetten. Ik zou zeggen 10k voor een goed gedragen en 12-13k voor een perfecte

Leuke, maar gevaarlijke opdracht. De iwc komt direct op m’n wishlist :stuck_out_tongue_closed_eyes:. In deze lijst is hij overigens in een lichte plaat voor de diversiteit. Maar de groene of blauwe variant vind ik ook erg mooi!
Van zowel de nomos als de longiness koop ik de laatste versie / geupgrade variant uit mijn huidige collectie.

3 likes

Vind het wel een leuk topic, leuke plaatjes en bijzondere keuzes. Het set je wel aan het denken.

Wat me bij mezelf opviel is dat ik maar twee horloges koos, die ik nu ook heb.

Dat heeft er dan voornamelijk mee te maken dat ik me volgens dit topic moest beperken tot 5.

Ik verzamel steeds meer verzamelingen ofwel verschillende paden. Hierin is het misschien beter om te gaan voor kwaliteit, ipv kwantiteit.

Dit topic heeft me wel inzicht gegeven. Ik ga mijn verzameling wat uitdunnen. De 6139 lijn blijft en er gaat er enkel èèn uit, als ik een scherper exemplaar vind voor acceptabele prijs.
De KSen ga ik wat filteren en het pad aanpassen. Niet meer zoveel modellen met vergelijkbare kast, maar de iconen van de verschillende kasten, het liefst zo scherp mogelijk.

Vintage GS wil ik me richten op de handopwinders, daar die mooier op mijn pols liggen. Dit was ik al aan het doen, maar heb nu de knoop doorgehakt.

Vervolgens wil ik de nieuwe KS houden en een soort verzamel lijn van te maken met moderne, reintroducties. De mooiste vintage KS/GS kast ga ik zoeken in een hierop geïnspireerde moderne GS.
De blackbay past ook mooi in dit rijtje.

Dan nog een 70s rariteiten, waaronder mijn Zenith Port Royal surf.

2 likes

Ik ben eruit.

12.500

3.600 na strak onderhandelen.

3.850. Echt waar.

5.000. Wel goed zoeken.

24.950. Hou ik nog 50 piek over een 5e. Of mag ik die ook gebruiken voor een Thaise massage?

6 likes

Mooie set. Maar dienden Romana in platina krijg je niet voor 10k. A wordt een budget overschrijding :joy:

Zie mij eens een mooie voor 12500! :sunglasses::sweat_smile: