5 stuks, 25K, wat kies je?

4 likes

Hou je nog wel een aardig zakcentje over niet? :+1:

Wat ik al heb aan Squale’s.

Tank Americaine midsize auto in staal. Al dan niet 2e hands.

Reverso Classique medium thin rosegold manual. Jonge 2e hands.

Blijft er ongeveer 2k over als ik mazzel heb.
Misschien een pvd zwarte 1521 erbij of een 2e hands 39mm Aquastar Deepstar Chrono. Maar dan kom ik wel op 6 dus die kunnen we voor t gemak ook weglaten. :wink:

5 likes

Ik zou het volgende doen:

1. Universal geneve polerouter (eigen collectie): €3000
  2. Omega constellation pie pan (eigen collectie): €2000

1. Jlc reverso uit jaren 30: €10.000 (grail)

1. Universal geneve tri compax moonphase:
    €7000

1. Iwc call 88 (eigen collectie)
    €3000
6 likes

€9800

€3500

€2800

€7000

€645

= €23745
Dan kan er nog een g shock af voor op het werk :laughing:

4 likes

Dit is een horloge forum, en je vraagt je af wat je in godsnaam moet doen met 25k aan horloges?

Inderdaad.
Dat vroeg ik me af.

Fijne zondag! :cloud_with_rain:

2 likes

Lijkt wel of jullie het lezen als persoonlijke kritiek ofzo. Dat mag hoor, het is een druilerige zondag enzo maar ik had het over “waarom zou ik …”. Iedereen moet lekker doen wat 'ie zelf wil. Ik dus ook. Overigens iets verderop heb ik keurig meegedaan en ook een - in mijn ogen mooi - lijstje geplaatst. :wink:

:arrow_down:

2 likes

Alsof 25k aan horloges hebben zo extreem is :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ja dat is het. Alleen hier niet. :innocent:

10 likes

Ik heb slechts 1 horloge in de collectie waar ik meer dan €750 voor betaald heb. Prijs bepaalt voor mij niet de lol.

Maar als ik in de prijsklasse van duizenden euro’s zou winkelen, zou ik gewoon alles in roulatie dragen en veruit de goedkoopste zeker niet het vaakste :slightly_smiling_face:

Nog een keertje maar dan zonder horloges uit eigen collectie:

Piaget Witgoud lapis - 6k

Rosegoud navitimer - 10k

image

King Seiko SPB287 - 2k

Eterna Royal-Quartz - 1k

Datejust 16234 diamond index - 5.5-6k

3 likes

Ja, maar als je de juiste stukken kiest en wat zorg draagt dan ‘kost’ die 25k je op het einde van de rit niets. Het zijn geen verbruiksgoederen. Dat maakt die bom geld voor veel mensen behapbaar. Vanuit dat perspectief is 25k niet veel en ga je net geld verliezen op ‘goedkopere’ stukken.

Het zijn niet de mensen met Rolex, PP, Cartier die geld toelegd hebben op de hobby de laatste 10 jaar.

2 likes

Je uitspraak dat 25K aan horloges niet veel geld is, is voor ons als horloge nerds zo.
Of je er op afschrijft of niet is totaal niet aan de orde.

Kort maar krachtig: je opmerking is dus gewoon overbodig.

@septentrio misschien kun je je eigen keuze van 25K aan horloges nog even toevoegen in dit topic.

Dan lever je ook een fijne bijdrage.

Dat mag jij vinden.

Als er stemmen komen in dit topic in trend ‘ik zou nooit 25k geven aan horloges’ - dan zijn dat doorgaans de Tag Heuer kopers die geld toeleggen op elke aankoop. Dus dat sentiment wou ik counteren - duur betaalde stukken houden doorgaans beter waarde, en ‘kosten’ dus niets.

Dus ja, daarom hebben veel mensen makkelijk 25k aan horloges liggen, en is dat in de horlogewereld allesbehalve extreem.

2 likes

Het is ook niet zo mijn ding. Zelden de behoefte gehad om duizenden euros aan 1 stuk uit te geven.

Maarja, ik moet me toch aan de opdracht van de TS houden. Anders had ik zelf maar een topic moeten starten :smile:

Natuurlijk wel! 25k aan horloges die niet afschrijven is net als 25k op een spaarrekening, maar dan met iets meer risico en veel meer plezier.

3 likes

Ik leg mensen altijd uit dat de hobby kapitaalintensief is, maar niet per se heel duur als je het goed aanpakt (en meer vintage/tweedehands dan nieuw koopt).

Als ik op elke aankoop minimaal 50% afschreef dan had ik nu misschien een Tudor en een Omega en dan was het wel klaar geweest.

4 likes

niet in dit topic :slight_smile:

3 likes

Exact.

2 likes