50 geworden en dan...........

Dan is het natuurlijk vanzelfsprekend dat je de horlogecollectie mag uitbreiden.

Het eerste cadeau heb ik gekregen van mijn vriendin en dat is de Glycine KMU 48, waarbij KMU staat voor Kriegsmarine Uhren en de 48 voor de diameter in millimeters van de kast, een flink formaat dus maar de dikte valt erg mee met zijn net iets meer dan 11mm.
De ruimte tussen de lugs is 24mm.

De wijzerplaat is matzwart met een gezandstraalde structuur en de wijzers zijn evenals de grote cijfers voorzien van een bruin/oranje lume.
De kleine cijfers zijn wat donkerder van tint en het lijkt erop dat deze tint in geringe mate ook is verwerkt in het matzwarte van de wijzerplaat want hier zie je een gloed van dezelfde tint overheen zitten in het (zon)licht. Dat ziet er echt goed uit maar ik kan het niet goed vastleggen.
Het register van de kleine seconde is glanzend zwart en voorzien van concentrische ringen.
Het saffierglas boven is volgens Glycine aan de binnenzijde voorzien van 3 lagen antireflectiecoating.

Het niet gedecoreerde automatische uurwerk is een GL260 wat in basis de Sellita SW260 blijkt te zijn.
Koud uit de doos liep het uurwerk al zeer netjes met na 3 dagen dragen een afwijking van +5 seconden.
De datumwisseling gebeurt net een paar minuten voor middernacht, direct en met een ferme klik.

Nog een paar plaatjes voor de leuk.



Vervolgens het horloge dat ik mijzelf al enkele jaren beloofd heb voor mijn 50e verjaardag.
Hier kan ik heel kort volstaan met een plaatje want dit horloge is al veelvuldig voorbij gekomen, nl. de Breitling Avenger 2 Seawolf.
Wat een lekkere dikke en zware klatser, helemaal gelukkig mee!


47 likes

Gefeliciteerd! Mooie aanwinsten, ik zou bijna willen dat ik binnenkort ook al 50 wordt :wink:

2 likes

Gefeliciteerd!!!
2 mooie aanwinsten!!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat een cadeaus zeg. Vooral die Glycine is gaaf. Wel groot maar wat een tof ding. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd :+1::smiley: …Met je verjaardag en die twee prachtige klatsers :ok_hand::smiley:

1 like

Proficiat met Abraham en 2 prachtige horloges :ok_hand:t2:

Bijna 7 jaar terug mezelf getrakteerd op een MeisterSinger Unomatik voor mijn 50-ste. Daarmee begon de gekte ook trouwens…:sweat_smile:

1 like

Driedubbel gefeliciteerd :+1: :grin:

1 like

Driedubbel gefeliciteerd! Keuzestress om te gaan dragen. :wink:

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst

1 like

Gefeliciteerd!!!

Toen ik vijftig werd heb ik me getracteerd op een mooie vulpen :smiley:

2 likes

Gefeliciteerd! Mooie aanwinsten, met name de Glycine. Had er nog niet over nagedacht, maar ik zal er ook vast eens over nadenken wat ik mij zelf schenk als ik over een paar jaar 50 wordt…

1 like

Mooi hoe blij je er mee bent. Van harte en geniet ervan!

2 likes

Gefeliciteerd en een pracht van een aanwinst.

1 like

Van harte! uiteraard ook met je verjaardag

1 like

Van harte gefeliciteerd en jezelf geweldige cadeau’s gegeven…
De seawolf heb ik ook sinds kort… Waanzinnig

1 like

Gefeliciteerd, super mooie aanwinsten :+1:

1 like

Toch wel een Montblanc om het in de horlogesfeer te houden? :slight_smile:

1 like

Ja, heb ik gezien. Gaaf hè?

1 like

Driewerf gefeliciteerd!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie horloges!!
Ik wens je er een langdurige polstijd mee!!
En vanaf je 50e is er nog ‘een zee van tijd’. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes