50’s Omega only (vooruit, en ouder)

Eerlijk gezegd denk ik dat het horloge uit 1939 is, daarbij het serienummer van het uurwerk aanhoudend. In die periode was het volgens mij ook gebruikelijk dat de kasten en uurwerken niet hetzelfde nummer hadden. In 1944 zijn volgens mij de meeste Omega’s voorzien van het typenummer in het deksel.`

Afgaande op de staat van de wijzerplaat en het lettertype twijfel ik of het de orignele wijzerplaat is of dat het een redial of herstelde plaat is.

Doet trouwens niks af aan het feit dat ik het een erg mooi horloge vind!

3 likes

Nee idd dat is mij door meedere idd verteld wat jij nu zegt alleen zeiden ze 1940.

De dial daar zijn de meningen over verdeeld de ene zegt opgemaakt en de andere zegt van niet dus ik ga er vanuit dat het wel het geval is.

Ook is me verteld dat de dial bij Omega zelf opgemaakt zou kunnen zijn wat ze vroeger dus vaker deden. Dus ook dat kan nog.

Gr,

2 likes

Dat laatste denk ik ook. Erg mooie kwaliteit en zou er voor zijn leeftijd extreem goed uit zien. Kan ook heel goed dat het uurwerk een aantal jaren op de plank heeft gelegen en later in een kast is geplaatst. Dit was ook een gebruikelijke werkwijze. Wat is eigenlijk de maat van de kast Toke?

1 like

Ja idd ja kan zeker.
De maat is 34,5.
Maar hij oogt veel groter.

1 like

22 likes

Hier mijn Seamaster uit 1958, ref 2846 of 2848.
Er zit een 501 uurwerk in.

13 likes

Even de liefde voor antieke Omega’s levend houden!

10 likes

Maar die wijzertjes zijn wel super, toch? :smirk:

5 likes

Vorige week voor een zacht prijsje op Catwiki kunnen vinden. CK 2901-1 met een cal. 267. Ongepolijst en zelfs nog voorzien van originele kroon en glas.

6 likes

Mooie vondst Bart! Uit welk jaar is deze beauty?

Betreft een bescheiden 33 mm case.

1 like

9 likes

Wat een plaatje!

1 like

1944 met 30T2SC uurwerk

11 likes

• 35mm.
• 1949
• Cal. 265

13 likes

Wat blijven die oudjes toch mooi :smiling_face_with_three_hearts:. Even een fotootje van mijn Omega-familie, met de (voor dit topic veel te) jongste telg in het midden.

6 likes

4 likes

mijn cal 343- chronometer rond 1950

4 likes

“1” van de “10” ontbreekt idd…

Mocht iemand weten hoe ik een nieuwe zou kunnen bemachtigen…?

Van mijn opa geweest, wijzerplaat vervangen voelt niet goed, anders laat ik hem zo… :blush:

3 likes

Bumperautomaatje, gekocht bij een mooie zaak in HK. Uit 1945, werd mij verteld. Apart om te bedenken hoe anders de wereld er toen uitzag…

4 likes