De nieuwe Tudor Black Bay Chrono
ja in het detail, maar de globale kastvorm niet, rare hoeken, vreemde verbredingen, Als je vergelijkt met een Rolex kast, die is meer rechttoe rechtaan, dat is mijn persoonlijke voorkeur denk ik
Zenith
GS
Hele mooie voorstellen heb je zelf al waarvan ikzelf sowieso voor een van de zenith’s zou gaan. De chronomaster en de defy classic beide schitterend. Wellicht ook nog passende voorstellen;
Cartier Santos
Glashutte seventies Panorama date
Omega globemaster anual calender
De Zenith met blauwe subdials!
Van de horloges die je laat zien zou ik voor de Zenith gaan
En wat dacht je van de Chopard Alpine Eagle?
Voor mijn 50e heb ik gekozen voor een klassieker horloge. Natuurlijk is een chrono met stalen band tof, maar is dat ook nog als je 70 bent?
Ik zou dus in de hoek van GS gaan zoeken.
Bijv
Of misschien zelfs:
Absoluut een no-date GS!!!
Bijvoorbeeld zoals door @Hans hierboven aa gegeven.
Ik zou zelf altijd gaan voor een stalen band; ik vind dat zelf het meest prettig dragen! (de rubberen band van mijn @Brunmontagne niet meegerekend dan ).
Overigens, mooie Seiko Sportura die je al in de collectie hebt.
Die Glasshute is zo mooi
Persoonlijk de El primero met blauw
Die Grand Seiko met “Bark” dial is wel heel gaaf hoor!
Niets zo stijlvol als een Grand Seiko (in die prijsklasse). Ik zou het in die hoek zoeken. Succes met de zoektocht!
Geen twijfel, een Zenith. De Chronomaster wordt niet meer nieuw geleverd dus zal zoeken worden terwijl de prijzen snel oplopen. De A384, de “Shadow” versie en de Defy classic zijn wel vlot te verkrijgen.
Dus ik zou die 2 A384’s vergelijken met de Defy Classic. Twee verschillende stijlen, even om de pols en dan beslissen.
GS is een mooi merk met een prachtige afwerking maar mist ziel vind ik. Vandaar dat ik vorige week mijn SBGW255 heb verkocht en de SBGR305 er nu ook uit gaat. De Skyflake houd ik nog even aan.
Wauw. Jij houdt wel van de bijzondere horloges (al dan niet met een klassieke insteek)!
Mooi hoor…
Tja, wat past er bij? 50 is een bijzondere leeftijd, dus een ander horloge dan je momenteel in jouw collectie hebt. Een mooie dresser? JLC? Of een vintage DJ?
Allemaal mooie opties. De ‘birch’ Grand Seiko met het nieuwe uurwerk is natuurlijk wel fantastisch. Maar de Zenith zijn ook mooi.
De El Primero of de nieuwe Panerai Chrono
Ik zou voor je 50ste verjaardag iets kopen waarvan je al heel lang droomt! Dat ene horloge waarvan je elke keer weer denkt “poah die moek hebben”.
Ja wellicht. Met dit soort budget is er veel mogelijk. In JLC heb ik me niet zo verdiept, ik weet wel dat de Reverso mij niet zo lekker past. Laat ik t zo zeggen, uberklassiek als een Breitling Navitimer of iets dergelijk laat ik graag over aan mn schoonvader.
Dus ik zoek dan toch iets in de range qua stijl tussen n draagbare dresser en een diver in.
Horloges als n Nomos Tangente vind ik wat te ielig overkomen.
Edit: nou maakt @JohnWick me weer aan t twijfelen met zijn nieuwe Datejust: