50e verjaardag, en dan?

Beste hf’ers,

Over 3 maanden staat Abraham voor de deur, dus voor mij een uitgelezen kans om dit te vieren met (hopelijk) een post-Corona party en een nieuwe aanwinst.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat er een lichte financiële bijdrage komt vanuit de familie en gun ik mijzelf ook nog wat.

Wat nu in de box zit:
A_7|nullxnull afbeelding

Laat ik het zo zeggen dat 9000,- de max is. Ik heb de volgende horloges op het oog (al dan niet live gezien)

En nu jullie beurt: jullie voorkeuren naast de bovenstaande, waarbij het bedrag zeker niet op hoeft te gaan. Ik vind het wel spannend waar jullie mee gaan komen…

20 likes

Van wat je laat zien steekt deze er voor mij boven uit. :+1:

2 likes

De laatste Zenith vind ik wel mooi! Voor de rest moet ik toegeven dat ik hou van overzicht hetgeen betekent voor mij dat ik alleen nog Rolex wil :p. Dus mijn vraag: Is er binnen Rolex een horloge dat je mooi vindt?

Ik sluit mij aan bij die el primero met blauwe subdials!

Die staat op dit moment bij mij bovenaan de lijst de volgende keer dat ik in Zwitserland kom.

Daarnaast denk ik dat je een hele mooie lijst heb en wens ik je heel veel succes met kiezen en passen!

1 like

4 likes

Ja wellicht wel, de datejust met fluted bezel, oysterband en blauwe dial. Bij voorkeur dan de 41mm. Maar past die met de huidige tijden binnen het budget? De 41 Op zou ook kunnen maar een tikje saai. De halfgouden chnr gmt vind ik helemaal de bom, maar de prijs is dat ook.

1 like

Wow! Gaaf ding die GS! Heb je de volgende 50 jaar lol van!

5 likes

1 van deze 2. Beide ontzettend anders maar ook weer zo gaaf en toekomstige klassiekers😎

Of

GS is mooi. Maar ook wel erg saai

3 likes

Mijn top 3.

1. Zenith Defy classic
  2. GS white birch
  3. De Zep met blauwe subdails

Oh ja zo’n blauwe datejust vind ik wel echt passen bij zo’n mooie mijlpaal hoor! Ik ben beetje naief en denk als ik zou willen dat ik gewoon bij de lokale S&C zo’n ding zou kunnen kopen voor list :slight_smile:

.

2 likes

Aah alvast feli! Ik zie nog geen beater, koop deze. Kun je met die andere 8934 euro op vakantie en bier kopen👍🏻

image

11 likes

Van jouw rijtje zou ik die lichtblauwe GS kiezen.

1 like

Ik zou voor een GS gaan. Veel plezier met de zoektocht!

Zelf zou ik 100% voor de Zenith Defy gaan. Gewoon een geweldig horloge. Ga je absoluut geen spijt van krijgen.

1 like

Grand Seiko begrijp ik helemaal niks van. OK ik heb ze nog nooit gezien maar kort gezegd vind ik de globale vormen niet strak genoeg.

Dit vind ik het mooiste horloge uit je lijstje, en ook het horloge waar je denk ik altijd mooi blijft vinden. De rest is toch wat excentrieker, en daardoor misschien wat minder voor de eeuwigheid.

image

Voor max 9k en je 50e verjaardag moet het wel een blijvertje zijn vind ik.

3 likes

Heel veel mooie opties. Van de lijst zou ik voor de Zenith Defy gaan. Alternatief is een mooie JLC. Reverso als het wat klassieker mag, Polaris is weer sportiever.
Succes met je keuze richting een mooie mijlpaal!

5 likes

Als je de 50 voorbij bent niet zo’n heel slimme keuze. :face_with_monocle: De afleesbaarheid…

Huh. Er is weinig scherper dan een GS.

Foto: website Pequignet

1 like