55mm Laco Flieger horloge, te groot en wat is het orgineel uit de WOII?

Ter ere van 80 jaar Laco dit jaar wordt er een heruitgave van het orginele Flieger-Beobachtungsuhr uitgebracht. Dit model is vanaf Oktober 2006 leverbaar en gaat eveneens 55mm meten. Verpakt in een schitterende doos en uitgerust met het nieuwste en speciaal voor grote horloges ontworpen Swiss ETA caliber. Uiteraard krijgt dit horloge saffierglas.

Ik vindt het een super horloge alleen is 55mm niet veel te groot om te dragen? Wie heeft er ervaringen met zulke grote uhren?

Maar op de http://www.laco.de/flieger/klassik.aspx site staat dat dit het orgineel is:

Waren er 2 modellen tijdens de WOII? Het bovenste zoals ook de Big pilot van IWC en dan het onderste model wat je ook bij veel merken tegen komt?

55 mm is te groot om te dragen, Ik heb nogal flinke polsen maar bij 46-48 mm houdt het echt wel op.

De originele WOII exemplaren (gebouwd door IWC, Laco, Wempe en …nog een…waar ik niet zo snel opkom) waren inderdaad 55 mm in doorsnede, maar werden over de kleding heen gedragen. Brengen overigens een kapitaal op.
De hedendaagse “fliegers” hebben een wat normalere maat om hem om de pols te kunnen dragen.

Lijkt me wel leuk om naast een originele zo’n re-issue te hebben.

mooi model , heeft lange ook niet zo’n klok zoals op het onderste plaatje gemaakt…ik vind de maat ook te groot

Lucien Schreef:

De originele WOII exemplaren (gebouwd door IWC,
Laco, Wempe en …nog een…waar ik niet zo
snel opkom)
STOWA!!! natuurlijk.

Er waren twee versies van de wijzerplaat. Eerst de “normale” wijzerplaat, later de versie met ook de seconden er op.
Alles terwille van de snelle, nauwkeurige afleesbaarheid.
Belangrijk als je moet navigeren of bommen gooien. :sunglasses:

Aristo heeft ook een 55 mm model. 880 euro en de wijzers zijn aan de kleine kant

P.S.: Waar heb je de informatie over dat nieuwe model vandaan?

Sieb Schreef:

Aristo heeft ook een 55 mm model. 880 euro en de
wijzers zijn aan de kleine kant

P.S.: Waar heb je de informatie over dat nieuwe
model vandaan?

groet,

Sieb

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 17/09/2006
14:44 door Sieb.

op http://www.aristo-horloges.nl/LacobyLacher/Lacoindex.htm

Ik heb de originele Laco van de hr. Rutten om mijn pols gehad, maar uiteraard veeeeeeeeeel te groot. Het horloge hangt als balast om je pols; geen gezicht. Neemt niet weg dat het wel een erg fraai stukje historie is. Mijn grootste kastdiameter is op dit moment 47mm en dat kan prima omdat ik redelijke polsen heb, maar veel groter moet ik tch niet gaan dragen.

Groet, Mark