9:20 in de video.
Topic titel zette mij even op het verkeerde been: 
Alle Breitlings worden binnen 2 jaar vervangen… (door een ander horloge…)
Vast niet door een andere Breitling. Anders zouden ze goede zaken doen!
ok, ter verduidelijking
in de video wordt gesproken over het vervangen van de Breitling modellen / line-up door Breitling zelf
dus de bestaande modellen uit de bestaande reeks zullen verdwijnen of worden vervangen door iets anders
en dit heeft weer te maken met de nieuwe CEO Georges Kerns die er een frisse kijk op heeft
Klinkt als een redelijke wanhoopsdaad. Volgens mij gaat het niet heel lekker met Breitling…
Naar nijn bescheiden mening steken ze veel te veel R&D tijd en geld in allerlei smartwatch achtige units die vaak ook nog eens last hebben van kinderziektes en mede daarom niet echt als hotcakes de dealers uitvliegen. Gewoon terug naar de roots ! (Maar dat doen ze wellicht nu dus ook
)
sponsor- en reclame uitgaven…
Ach nee, bekijk dit verhaaltje ook eens van de positieve kant. Breitling is een van de meest succesvolle zelfstandige Zwitserse horlogemerken met een marktwaarde van rond de 800M in USD en verkocht aan CSC Capital voor het dubbele (!). Die trekken een nieuwe (top) CEO aan met een bewezen trackrecord ( helaas Jean-Claude had even geen tijd) en die haalt de bezem door het portfolio. Bewezen strategie, niks mis mee.
Vraag is nu… komen ze met mooie nieuwe modellen in die 2 tot 10K prijsrange wat de media denkt… of komen ze juist met veel duurdere modellen? En wat gaan ze doen met hun rijke historie aan vintage modellen? Daar zit namelijk heel wat moois tussen voor diverse re-issues en Heritage model-lijnen…
Afin, ik wacht als liefhebber (tijdelijk zonder een Breitling in de verzameling) nog even af…
[quote=“MotoSkooly, post:8, topic:125020”]
Vraag is nu… komen ze met mooie nieuwe modellen in die 2 tot 10K prijsrange wat de media denkt… [/quote]
ermmmm… ik denk het wel
[quote=“MotoSkooly, post:8, topic:125020”]
of komen ze juist met veel duurdere modellen? [/quote]
dat ook
de juiste mensen aantrekken als adviseur die eerst de eigen Breitling verzamling eens onder handen gaan nemen , dan de archieven gaan induiken en met harde feiten en data weer naar buiten komen , en misschien gaan meedenken over nieuwe modellen die geijkt zijn op hun rijke historie ?
Dat dus. Breitling heeft zo’n prachtige historie aan Chrono modellen waar ze op terug kunnen vallen dat ze opnieuw een grote groep liefhebbers- als ook “big spenders” weer kunnen gaan aanspreken met nieuwe modellijnen. Ik denk dat we net voor Baselworld 2018 de eerste voortekenen gaan zien…
Precies wat jij zegt.
En Breitling gaat absoluut met nieuwe pareltjes komen in 2018.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit wel eens het moment kan zijn waarop Breitling de kenmerkende rider tab bezel gaat loslaten die de periode van Schneider (begin 80) tot nu zo heeft gekenmerkt. De opmerking die al is gemaakt dat ze meer met hun verleden zouden moeten doen is logisch maar dit doet men feitelijk al met de Heritage lijn en ik heb niet echt het idee dat dit een daverend succes is.
Breitling maakt nu modellen all over the place en kijkende naar IWC verwacht ik dat Kern gaat pushen voor een segment geörienteerde modellenrange. Je mag er zeker eentje verwachten rond het vlaggenschip, bij IWC de Portugesier en bij Breitling de Navitimer, en in brede zin piloten horloges. Dan verwacht ik een range met meer gecompliceerde modellen vergelijkbaar met de DaVinci, een duiker/sports categorie en een entry range vergelijkbaar met de Portofino.
Ik ben vooral heel erg benieuwd, en ik denk dat we wel eens verrast kunnen gaan worden.