60's Omega Seamaster Deville echtheid?

Ik kan mogelijk aan een oude Omega komen (Ref.135.001), maar ik heb mijn twijfels bij een paar punten.

Zie (oude) foto’s:

Mijn twijfels:
-de dial zonder minutenmarkeringen.
-de hoogte van het OMEGA logo. Meestal zie je ze wat ‘platter’ of meer ingedrukt.
Daarnaast oogt ie ook wel héél clean. Zou dit een re-dial zijn?
Zoekende op deze ref. kom ik zowel versies mét als zonder minutenmarkeringen tegen.
-de kroon. Oogt minder afgerond dan ik normaliter zie uit die periode, maar is wel een Omega kroon.

Wat vinden de experts?

1 like

Het enige wat me opvalt is dat de kroon scheef lijkt te zitten op de onderste foto.

1 like

Wijzerplaat is wel erg schoon terwijl de seconde wijzer geoxideerd is…

Lastig. Over het algemeen is het ontbreken van een minute track wel een aanwijzing voor een opnieuw opgemaakte wijzerplaat… maar met het lettertype en de algehele look wat er eigenlijk heel netjes uit ziet durf ik het niet met zekerheid te zeggen.

Als je het niet zeker weet zou ik hem lekker laten lopen. Je twijfelt er nu aan dus dan zal je dat in de toekomst misschien ook wel blijven doen.

Deze is correct!

Zelfs de kroon?

@Jelle ik twijfel idd weliswaar, maar het is ook één van de mooiste, die wat mij betreft alle boxes tickt voor een klassiek-correcte dresswatch. Bescheiden formaat, geen datumvenster, rustige dial.

Volgens mij wel. Maar er zit er in elk geval iets niet goed.

Maarruh je weet dat dit een midsize ref is? Dit draagt heeeel klein. Ik zou voor een 34mm gaan ipv 31mm

Ik denk dat de kroon de grovere vertanding hoort te hebben.
Zeer prettig in de bediening ook. Ik zou deze laten gaan. Of de prijs moet zeer aantrekkelijk zijn. (En die ontbrekende minuten markers??) De tekst “DE VILLE” heeft kleine haakjes aan de letters bij die van mij. Die van ts lijkt dat ook te hebben maar de foto is niet al te scherp.

1 like

Misschien kan het wel?

Plaat zonder minuten en kroon met fijne groeven:

1 like

Ik vind de wp-print ook super. Zo goed krijgt eigenlijk niemand het (behalve misschien Causemann). Kroon is wel een zorgenpuntje.

Horloge is nooit waardevol genoeg geweest voor een re-dial lijkt me.

Ja misschien de wijzerplaat toch orgineel.

Goed punt ja. Wordt toch doorzoeken dan, want ondanks dat ik best slanke polsen heb en liever niks boven de 40mm draag, is 34mm wel een betere optie dan 31/32.

Ik heb nog twee gold capped Omega’s, 1 automaat of 1 handopwinder. Waarvan er 1 weg mag :slight_smile:

Mocht je interesse hebben, kun je mij pm’en :wink:

1 like

Bedankt voor het aanbod, maar ik zoek absoluut niks gouds.
En ivm slankheid onder manchet, heeft handopwinder de voorkeur. Scheelt toch weer 1 à 2mm, nietwaar?

1 like

Jup, je gaat van 31 naar 34.

Ik bedoelde de hoogte, niet diameter.

:sweat_smile: