6105-8110

Ik heb een Seiko-nomade van een lid van het buurforum overgenomen. Het arme ding was al een paar keer van eigenaar verwisseld (ge-“dutchguyed”) en had duidelijk behoefte aan stabiliteit en liefde.

De bijgeleverde rubber band was origineel 20 mm en bruut naar 19mm gesneden. Jammer, maar die is in de kliko verdwenen. Ik heb een originele 19mm met platte ribbels ervoor in de plaats.

De bijgeleverde -solid- presidential was helaas een schakel te krap. Die schakel heb ik met een holle schakel aangevuld, maar het bleef aan me knagen. Er stond ook geen Seiko op de sluiting :o

Dus maar het wereldwijde internet afgezocht naar een goede band. En deze is vandaag afgeleverd. Een solid oyster, met schroeven. Drie schakels teveel zelfs :smiley:

Dus nu is de 6105-8110 weer een stukje verder… Ik overweeg nog nieuwe lumen, maar ik heb zelf de superluminova van Seiko niet. En om hem daarvoor naar Bob Thayer heen en weer te sturen gaat me ook weer te ver…

Foto’s:


De Seiko wordt onderzocht


Hier ook netjes Seiko


Pols-shot :wink:


De kleine monstertjes krijgen de drie overgebleven schakels.

Binnenkort krijgt deze klassieker uit 1976 gezelschap van een fraaie 6105-8119

Ziet er goed uit Rob ! (tu)
Het horloge bedoel ik.:wink:

Groet,
Werner

Heel mooi, maestro! (tu)
Zuinig op zijn en veel plezier aan beleven!!

Ik ben in overleg met Seiko Nederland hierover… als ik nieuws heb zal ik dat natuurlijk melden.

robbie409 Schreef:

Ik ben in overleg met Seiko Nederland hierover…
als ik nieuws heb zal ik dat natuurlijk melden.

Succes (tu)

Een heel leuke duiker.
Het valt me op dat ze nogal wat modellen hebben gemaakt in de loop der jaren.
Ook is er grote variatie in de gebruikte uurwerkjes, en het aantal meters dat je kan duiken met zo,n horloge.
Soms zie ik dat voor oudere modellen meer dan $ 1000 geboden wordt op ebay, en dan zijn ze nog niet eens van goud.
Het grootste nadeel vind ik dat je de meeste Seiko automaten niet kan opwinden.
En als je een Japans handopwind zoekt ben je nog wel even bezig.
Van Seiko zie je horloges met het 6602 uurwerkje nog wel eens aangeboden, een Orient handopwinder slechts zelden.
Veel succes met de Seiko.
Groet Chris

Het is een topper Rob, ik twijfel nog steeds of ik de mijne ga verkopen, of gewoon in de doos laat zitten …

Ruud

Je kan hem ook nog om je pols hangen he :wink:

Ruud Schreef:

Het is een topper Rob, ik twijfel nog steeds of ik
de mijne ga verkopen, of gewoon in de doos laat
zitten …

http://home.hetnet.nl/~dolfinruud/horloge/6105-5.j
pg

Ruud

Ruud, Gewoon houden (tu). Krijg je spijt van als je hem verkoopt.