6138-3002 is me niet gegund

Ik wilde even mijn leed delen.
Deze beauty bezorgt me al meer als een jaar meer ellende dan plezier.

Na aanschaf bleek dat er wat mis was met het uurwerk.
Toen kwam ik er achter dat de 6138 berucht was bij horlogemakers. o.a. richard begint er niet eens aan omdat hij uit ervaring weet dat eenmaal begonnen aan de reparatie sommige een gebed zonder eind zijn. Daarna een aantal juweliers/horlogemakers gehad waarbij de serviceprijs hoger zou uitvallen als de aanschafprijs. Uiteindelijk toch iemand gevonden die er wel een uitdaging in zag.
Originele euvel was dat het uurwerk geen tijd hield en onregelmatig bleef stilstaan.
Verschillende onderdelen uit het uurwerk bleken stuk; verbogen of versleten. Tussentijds werd me gevraagd of ik kon leven met dit horloge als het wel op tijd zou lopen maar de chrono niet meer zou werken. Dat was voor mij geen optie dus op zoek naar het onderdeel om ook dat weer ter realiseren. Na lang wachten was ook dat bemachtigd en was het nog een kwestie van afstellen. Eindelijk had ik het horloge weer terug. Maar binnen een dag kon het weer terug de chrono functie weigerde. 1,5 maand later kwam het horloge weer terug en was het euvel weer verholpen. De horloge maker had van bevriende horlogemakers te horen gekregen dat ze verbaasd waren dat hij er uberhaupt aan begonnen was en zou zich bij een volgende idd wel twee keer bedenken.
Maar vanochtend om 6.50 is het horloge er wederom mee opgehouden en moet het weer terug.
Dus nu verwacht ik van jullie een opbeurend. Och manneke toch, het komt wel goed!

Zoals gevraagd: Och manneke toch, het komt wel goed!

:wink:

Het komt wel goed hoor :slight_smile: Ik denk dat je aan een cosmetisch lelijke 6138 moet zien te komen met een goed uurwerk. Dat moet te doen zijn. Ben je in 1 keer van het gedoe af.

Alles komt goed… Soms duurt het alleen wat langer!

Om een cliche op de berg goed bedoelde ondersteuning te gooien:

“de aanhouder wint”

en

Als niemand meer met dat caliber aan de gang wil, zouden er legio donoren te vinden moeten zijn, voor een schijntje. En dan is het alleen nog puzzelen om de beste onderdelen bij elkaar te vinden.

Kan je niet een 6138 sloper van Ebay scoren?

Die rode wijzers staan hem wel erg goed!

Een kennis van me heeft een 6138 bij Seiko Nederland aangeboden, en is daar voor ongeveer 100 euro geholpen, misschien een optie?

Och manneke toch, het komt wel goed!

Traveller69 Schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=bgeY3hIHiqk

Brilliant minds think alike, ik moest ook meteen aan die denken :stuck_out_tongue:

Kort maar krachtig:
[link]http://www.youtube.com/watch?v=VkOXe-ZJnnk[/link]

Da’s balen.
Maar een 6138-300X is het waard om behouden te blijven voor de horlogeliefhebber.
de minder gewilde uitvoeringen zijn op ebay nog wel te vinden voor redelijke prijzen.
Op de komende Rikketik zullen er ook nog wel zijn,ben daar zelf al een paar keer geslaagd voor een goed lopend exemplaar.

groeten van een 6138 verzamelaar

Ik ben benieuwd wat een goedlopend exemplaar ongeveer mag kosten.

Ben al een tijdje aan het denken aan een niet te dure mechanische chronograaf. En aangezien de Rikketik niet zo vaak op een zaterdag gehouden wordt…

Aad A Schreef:

Da’s balen.
Maar een 6138-300X is het waard om behouden te
blijven voor de horlogeliefhebber.
de minder gewilde uitvoeringen zijn op ebay nog
wel te vinden voor redelijke prijzen.
Op de komende Rikketik zullen er ook nog wel
zijn,ben daar zelf al een paar keer geslaagd voor
een goed lopend exemplaar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C8RSYUZQ-D.jpg

groeten van een 6138 verzamelaar

Vraagprijzen varieren van een nette 150 euro tot 300+.
Heb laatst een goedlopende gekocht met originele fishbone voor een onder de 150 euro.

Zou nog een last resort kunnen zijn maar hij is al zover gekomen wellicht dat het nu slechts een kleinigheid is.

Hoi Rob

Ik was voor iets minder geholpen bij deze horlogemaker en tot op heden wordt het weer keurig teruggenomen en weer in orde gemaakt onder garantie.