6138-3002 Seiko

Te koop, Feestje voor de pols :partying_face: aka Vintage Seiko 6138-3002

Diameter: 42mm schoon aan de haak
Leeftijd: 1972
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): ongeveer 2022
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald: in overleg
Conditie (krassen, werking etc): zie uitleg
Soort uurwerk en kaliber: 6138
Vraagprijs: 1199

Ben jij opzoek naar een fantastische stukje vintage geschiedenis, met een uurwerk die aan de grondslag lag van uurwerk technische innovaties welke nu nog terug te vinden zijn in hedendaagse uurwerken van grote bekende merken. Denk daarbij aan de clutchwheel chronograph en bediening via het columnwheel.

Dit horloge is in april 1972 gesmeed met Japanse precisie tot een volwassen stalen chronograph van maar liefst 42 mm breed en 15mm dik waarbij symmetrie en meerdere mooie facetten het tot een fantastisch geheel maakt.

Het uurwerk is volledig reviseerd en loopt weer als een zonnetje . Zie waardes⤵️

Het horloge is voorzien van een NOS mineraal glas en lunette en alle pakkingen zijn vervangen, wat het geheel tot een waterdicht feestje maakt welke getest is op -0.5 bar en +5.0 Bar :arrow_heading_down: ( desondanks geen garantie want zwemmen met een chrono is supernietmeernormaal)

Aangezien de lunette nieuw was heeft de middenkast een lichte polijst gehad om het geheel wat meer één te maken , maar er zitten nog steeds overal lichte aanwijzingen in het metaal dat dit Japanse meetinstrument niet van gisteren is maar van 1972.

Als we dan door het kras vrije mineraal glaasje naar binnen kijken zien we daar een puntgave wijzerplaat met puntgave gele contrasterende wijzertjes , een feestje om naar te kijken.

Het horloge zit op een originele stalen band welke mega fijn draagt , alleen heeft het wel de nodige rek opgelopen na al die jaren van mega cool zijn.

Hierbij nog meer foto’s van het mechanische feestje wat met een kleine aderlating jouw pols kan sieren :smiling_face_with_three_hearts:

Ik denk dat ik alles zo compleet mogelijk met de groots mogelijk zorg heb omschreven welke je kan verwachten van een jonge vader met een krijsende dochter aan zijn voeteneind, mochten ik toch nog iets vergeten zijn of heb je vragen stel ze gerust :innocent:

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

22 likes

Up :pray:

Prijs 999€

1 like