De rechtse komt van de Zweed Molle, welbekend in Seiko kringen. De Panda heb ik op dit forum gekocht en is netjes geserviced. De linkse weet ik niet meer. Ziet er wat vaag uit, maar loopt meteen (doen ze allemaal trouwens).
Nu ik ze zo zie besef ik dat de linkse die ik al een tijd heb, in een foute kast zit :(. De rechtse is geserviced gekocht, loopt perfect op tijd. Is wel wat klein voor mij.
Prachtige foto’s
Die linkse naast de Panda komt ook mij wat vreemd over,zal wel een mod zijn:)
Maar ziet er wel leuk uit zo.
Ik kijk met belangstelling uit naar je foto’s van je ongetwijfeld uitgebreide collectie 6138 uitvoeringen.
Deze chronografen kan ik zeer waarderen vanwege hun techniek (column wheel), degelijkheid en typische 70’s design. Ook had het niet veel gescheeld of dit was het eerste automatische chronograaf-caliber ooit uitgebracht (denk dat de Buren cal.11 net iets eerder was, in 1969).
Deze horloges zijn nu nog te betalen, ik koop ze dus ook graag wanneer een mooi exemplaar voorbij komt.
Mooi! Ik kon ooit een Bullhead kopen voor 150 gulden. Vond ik toen te duur
Ik kom er via the watchsite achter dat mijn 6138-8010 nogal zeldzaam is
(gekregen van vriendin) Die van mij heeft de 23 jewel versie van de 6138. Het ding loopt prima, maar is cosmetisch niet zo mooi als deze van het plaatje (bekrast glas)
23 jewels in een 6138 is inderdaad zeldzaam. Ik her er ook een, een 8020. die door Richard Askham is gerestaureerd.
Citaat Richard Askham:
The eagle-eyed among you may have spotted that the dial has ‘23 Jewels’ written on it which makes it rarer than the regular model, as inside is the 23 jewel version of the calibre found only in a handful of cal. 6138 chronographs. (The vast majority were fitted with the standard 21 jewel version).
Voor dat dit topic van de eerste pagina valt.
Ik ben o zo benieuwd naar dat overige geweld van de 6138 collectie.
Rob,laat ze maar zien.
Hier nog een plaatje van wat ik verzameld heb.