62MAS Only!

Hier de Molequin Saffiano om mijn SLA043

5 likes

Dat kan ik beamen! De BB54 is niet lang gebleven hier, de SJE daarentegen zie ik niet snel vertrekken! :slight_smile:

2 likes

13 likes

De glimmende markers zijn niet te vatten op foto :blush:

14 likes

Ik vind het effect van dit bolle glaasje nog mooier dan op m’n BB58. :star_struck:

13 likes

Ja, dat bolle glaasje is echt top en ziet er beter uit dan bij andere soort gelijke horloges. Ik vraag me af wat het nou beter maakt!

2 likes

Het bolle glaasje bij de BB58 is eigenlijk bijna te verwaarlozen haha.
Nu je ze een tijdje naast elkaar hebt, welke heeft de voorkeur? …. Als je moest kiezen?

2 likes

Ik denk dat het te maken heeft met de ontspiegeling aan de onderkant van het glaasje bij de Seiko. Volgens mij heeft de BB58 helemaal geen AR coating. En dat in combinatie met de “glimmende markers” op de SJE093 zoals @illewoare dat ook al zei. Het zijn net spiegeltjes. :star_struck:

Phoe… :face_with_monocle: misschien zijn ze op papier redelijk gelijk. Allebei een bol glaasje, grote kroon en geen crown-guards. Maar eenmaal voor je neus zijn ze zo verschillend.
Ik vind de Seiko op veel onderdelen beter afgewerkt. De wijzers zijn echt onwijs mooi (en véél beter) afgewerkt, met zelfs een facet erop. En ook de bezel inlay (ik weet nog steeds niet van welk materiaal… het is geen ceramic) is onwijs mooi. Het datumvenster vind ik ook mooi uitgevoerd. Met de zilveren omlijsting en zilveren achtergrond (ipv hard wit). Het uurwerk loop ook spot-on, misschien +0,5sec per dag.
Wellicht een objectief punt waarop de Tudor het 10-keer beter doet is de hele ‘crown-action’. Het uitdraaien en opwinden van de Tudor voelt boterzacht. Bij Seiko voelt dat beduidend minder solide. Terwijl het uurwerk dus wel super presteert. :man_superhero:

Maar toch blijft de Tudor BB58 ook erg trekken. Met die oyster-bracelet voelt het gewoon alsof je een vintage Submariner draagt. Dan sta je sowieso al met 10 punten voor.

Maar die Seiko voelt als iets ‘speciaals’. :smiling_face_with_three_hearts: Dit is gewoon een next-level horloge. @JuKo, eigenlijk moet je hier wel voor gaan hoor. :shushing_face:

14 likes

Staal met harde titanium carbide coating heb ik ergens gelezen. Heel krasbestendig en tegelijk kan het niet barsten zoals een keramische insert.

Mijne loopt wat achter, toch zeker een 5 seconden per dag. Maar goed, dat deed mijn BB58 al na een jaar ook, dus COSC is geen garantie op de langere termijn.

2 likes

Zei iemand spiegeltjes?!

:smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Als ik de bezel zo zie op foto’s dan verwacht ik dat ook. Mijn oude SPB187 / MM200 had volgens mij ook deze coating op de bezel.

Oh sh#t… dit brengt toch wel wat verwarring in mijn plan. Wellicht dat het geluk is dat de boutiques geen SJE’s meer voorradig hebben :sweat_smile: dan heb ik geen keuzestress.
Maarreuh… neem je je SJE meer naar de Speedy GTG? Dan kan ik hem bewonderen haha.

5 likes

Dit! De BB op staal draagt fenomenaal maar het geeft toch niet hetzelfde gevoel als ik ernaar kijk. Ik ben op de Seiko ook zuiniger. Zegt genoeg.

4 likes

Ja wacht maar tot er weer één in het blauw verschijnt voor list of net eronder. Dan begint het nagelbijten weer. :melting_face:
Ja ik was zeker van plan deze mee te nemen naar de GTG. :smiley:

Nee dat is zeker waar. Mijn BB58 loopt ook iets van 8 sec. achter. Maar gelukkig loopt hij wel stabiel dus zal het wel goed te reguleren zijn.

Aha klinkt in ieder geval wel heel doordacht. :muscle:

2 likes

ff een vraagje, zijn de SJE’s limited, of zijn ze nog te verkrijgen??

@JuKo lees je mee??

Yep. 1965 geloof ik.

Even kijken op mijn achterkant.

Ja, 1965 maar ik weet niet of dat ook geldt voor de SBEN003. :thinking:

1 like

Grr, haat het dat al die dingen altijd Ltds zijn!!

Ik begrijp mezelf niet, maar ben uitgekeken op de SJE093, dus probeer mezelf te prikkelen met andere bandjes…

7 likes

Uitgekeken!!?? Verklaar je nader.

Heb er geen rationele verklaring voor, de klik die er niet meer is. Heb hem eigenlijk nooit meer gedragen na de eerste periode dat ik hem af heb gedaan. Als ik hem dan weer keer om doe, dan denk ik de eerste 1 min, wow wat een schoonheid en na een poosje zwakt het af en denk ik nah… ik doe hem maar weer af.

Verkopen nu ze ‘hot’ zijn.