62MAS Only!

Joh…:crazy_face:.

Snap ik dan ook wel weer. Met nieuw speelgoed moet gespeeld worden :wink:

Echt een prachtig ding. Gefeliciteerd

1 like

Heel gaaf! De vorige eigenaar krijgt nog spijt denk ik. :grimacing: Want dit is en blijft een gaaf horloge. :raised_hands:

Gefeliciteerd!

2 likes

Jaaaaa nu weten we het wel weer :joy:

Nu voel ik mij vies, vettig en spijtig. :wink:

5 likes

4 likes

Wat voor een springbars gebruiken jullie voor de niet OEM straps? Zijn er überhaupt 19mm shoulderless-skinny-fatbars?

1 like

Ik zelf gebruik gewoon de OEM 19mm spring bars in combinatie met een Wolbrook Tropic.

Uiteindelijk krijg je die fat bars er wel doorheen, met een druppeltje Dreft.

3 likes

Deze moet je hebben @ivar1

6 likes

Heb ik ook samen met de Tropic 20mm

7 likes

Welkom! En wat is die mooi hè :heart_eyes:

1 like

Deze zijn met single shoulder; zijn ze er ook shoulderless toevallig, ivm de drilled lugholes?

Ik gebruik m’n tropics ook nog wel eens voor andere horloges (niet fatbars). Als ik tropic/springbar perikelen kan voorkomen heel graag :joy: ik heb wel genoeg tropics dat ik een dedicated tropic zou kunnen nemen in principe. Maar dat wil ik niet met alle tropics doen.

1 like

Volgens mij niet. Ik gebruik deze ook icm de tropics. Waarom geen shoulders bij drilled holes?

1 like

Omdat je daar juist de shoulders niet nodig hebt (zoals bij de OEM Seiko springbars). Omdat je die van de buitenkant met een pinnetje kan indrukken heb je in principe geen shoulders nodig. Bij shoulderless heb je altijd full extension en dan zitten de shoulders ook niet tegen de kast aan, evt schade aan te brengen. Okee, zou ze daarvoor niet niet gebruiken, maar toch.

Ah oké op die fiets.

Ik heb die dikke zonder schouders in de zwarte tropic gepropt met behulp van spiritus. Nadeel is dus wel dat je hem nergens anders meer voor kan gebruiken inderdaad. :man_shrugging:

1 like

Leer weer allemaal nieuwe dingen vandaag :laughing:

2 likes

Seiko skeerheid :joy:

Ik heb gewoon een 19mm tropic gekocht.

Je hebt btw skinny fat springbars. Die passen wel door je bandje

1 like

Maar met welke springbars? :wink:

Skinny fat oid.

Anders hebben je springbars speling als je aan t bandje trekt.

Ja, dus niet de OEM 2.5mm er door heen proberen te frutten.

Ik niet nee.