6309 modden? En nog wat vraagjes

Zoals jullie weten heb ik een 6309-7040 op de kop getikt http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,160706 die ik wil laten terug verbouwen in zijn originele staat. Nu ben ik echter ook erg gek op de 6105. De prijs van een echte 6105 vind ik gewoon te hoog. Ik wil ook dat hij er mint uitziet en wanneer ik zo een exemplaar zou vinden is die al helemaal niet te betalen. Ik zou de 6309-7040 kunnen laten modden naar een 6105. Zijn er mensen op het forum die dit gedaan hebben? Wat zouden jullie doen? Een originele 6309-7040 met aftermarket onderdelen of modden?
Verder zoek ik ook nog een goede 22mm flat vent band voor deze klok. Het valt me op dat op ebay er veel nagemaakte te krijgen zijn. De gespen kloppen niet en volgens mij hebben ze de banden zelf gegoten. Wie weet een goed adres?

Mmmm de 6105 heeft toch een heel andere kast zie ik. Dan is de mod niet mooi. Waarom zijn die krengen zo duur? :smiley:

Op eBay zijn zeker ook échte Seiko flat vented Z22-bandjes te krijgen. Verder lijkt me toch dat ‘onze’ Robbie jou wel aan zo’n ding kan helpen.

Mijne zijn in elk geval echt, van Ebay af heb ik ze ook wel eens ingekocht, maar heb ze iedere keer in het ronde archief gekiept.

robbie409 Schreef:

Mijne zijn in elk geval echt, van Ebay af heb ik
ze ook wel eens ingekocht, maar heb ze iedere keer
in het ronde archief gekiept.

Ze zien er inderdaad niet uit daar. De gespen zijn ook allemaal verkeerd.

Nou, Dreski, dan weet je nu waar je moet zijn! :wink: