In navolging op http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2795642 waar iedereen het er wel over eens is dat 3 horloges niet haalbaar is, heb ik m’n collectie en draaggedrag even zitten minimaliseren en denk ik dat een 7 piece collection best mogelijk is. Ik heb momenteel rond de 25 horloges en als ik besluit te consolideren, zou mijn bucketlist hier op worden gebaseerd.
Om het vorige topic niet te kapen, heb ik een nieuw topic geopend om te zien hoe jullie 7 piece collection eruit zou zien.
Waarom 7 pieces? Ik denk dat je daarmee de 7 typen horloges afdekt die je in elke verzameling wel kunt vinden en die elk een andere situatie of outfit afdekt:
- diver
- dresser
- pilot
- gmt
- sporty/chrono
- vintage (look)
- beater
Mijn 7 piece collectie zou er als volgt uitzien:
Diver: Tudor Pelagos
Geniet de voorkeur boven de 14060M omdat het design origineler is en niet 100x gekopieerd.
Dresser: Baume & Mercier Classima Executive 8735
IWC Portuguese is w.m.b. te druk voor een dresser.
Pilot: Sinn 103 St Sa
Of Sinn 104 St Sa. Ik ben niet zo van de standaard fliegers.
GMT: Rolex GMT Master II
Omdat de Explorer 1655 niet meer wordt gemaakt. Sinn EZM 10 is runner up, doet tevens dienst als chrono en GMT.
Sporty: Tag Heuer Monaco "Steve McQueen"
Kan ook dienst doen als dresser. Runner-up is de Speedy Pro.
Vintage: Kazimon 1500
Ik houd niet zo van echte vintage watches en ga dus voor de vintage look. Een gepatineerde Kazimon op een mooie verweerde lederen band is vintage genoeg voor me.
Beater: MKII Paradive
Een betere tool watch schiet me niet te binnen. Runner up is de Marathon TSAR.
Wat zijn jullie suggesties?