70’s Omega’s Only

Deville handwinder uit 1973. Toenmalig verjaardagscadeau voor mijn vader.

3 likes

11 likes

Zomersproetjes. Cross met het ‘grote’ dagelijkse topic :slight_smile:

9 likes

Voor de weinige liefhebbers van 70’s Omega’s doe ik er gewoon nog ééntje :stuck_out_tongue:

12 likes

Dit vind ik ook een heel leuk topic maar helaas kan ik niet meedoen, heb enkel 2 Omega’s uit de jaren 60…

3 likes

Vraag me meteen iets af. Heb dit zovaak gezien nu… maar weet eigenlijk niet hoe dergelijke patina ontstaat. Vocht?

1 like

1979 Seamaster Quartz

14 likes

Ik heb er een paar uit eind jaren 60 maar die werden in de 70 er jaren nog gemaakt. De chronostop bijv. Misschien geldt dat ook voor die van jou? :blush:

3 likes

Ben geen patina expert, sorry.
Maar sommige ervaringen van ‘condensvorming’ bij extreem warme dagen onder glaasjes brachten me wel op het idee dat daaruit weer druppeltjes kunnen ontstaan. Als die eventueel op de wijzerplaat vallen lijken mij (zonder ingrijpen) dit soort ‘sproeten’ effecten het mogelijke gevolg.
Mijn eerste reactie in zulke gevallen is altijd zsm de kroon uittrekken, en zo mogelijk nog de kastdeksel openen.
Deze Omega heb ik overigens zo als occasion gekocht, niets aan gedaan, en hij loopt na vele jaren nog prima… :slight_smile:
Benieuwd naar andere verklaringen.

De ondergewaardeerde Speedmaster Mark II met racing dail ……

20 likes

:+1: Very racy!

1 like

Erg mooi! :ok_hand:

17 likes

monocoqe denk cal. 565?

8 likes

4 likes

Helaas niet heel erg ondergewaardeerd, want anders had ik er al eentje gehad. Vind de MKII echt geweldig! Mooi exemplaar!

2 likes

Wijzers lijken me incorrect - Omega is heel erg van proporties en verhoudingen. Deze lijken me te breed voor dit horloge. Wijzerplaat heeft vochtschade. Beetje een gok. :crossed_fingers:

2 likes

:point_up: dat.

1 like

Fantastisch mooi horloge die Speedmaster 125.
Verwonder me er altijd over waarom dit horloge zo ondergewaardeerd is.

1 like

Vintage Omega Seamaster Quartz metbreferentie 1960072 uit 1977. Is in een prima staat. Gekocht bij Temporis Vintage Watches.

Omega Quartz uurwerk 1315. Kastdiameter van 37mm, lugs van 20mm. Op een zwart leren Hirsch met een aligator print gezet.

12 likes