70’s Omega’s Only

Ik heb nog geen advertentie gemaakt in het blauwe gedeelte maar de Cosmic Türler zoekt een nieuwe pols.

17 likes

1978 om precies te zijn

16 likes

Deze staat er nog niet tussen.

11 likes

Goedemorgen! Deze groep maar weer ‘s een schopje geven met mijn Memomatic om de pols. In de trein even opzoeken hoe de wekker ook al weer werkt :grinning:
Fijne dag!

18 likes

21 likes

Fantastisch deze :hugs: Voor mij nog altijd één van de mooiste chronografen van Omega. Wijlen een vriend had dezelfde, ik had hem in doublé en die liep als een chronometer - ondanks heel veel vlieguren en non-service :smirk:

1 like

Kroontje boven twee kliks uittrekken en dan met de onderste kroon de tijd instellen. Bovenkroontje weer 1 klik induwen, dan staat hij aan.
Wel oppassen dat je hem niet helemaal indrukt, dan is de wekker uit.
Het wekkerwerk loopt op dezelfde veer als het uurwerk, dus als de veer weinig opgewonden is komt er ook niet veel geluid uit.
Ik heb het andere model kast: https://www.horlogeforum.nl/t/wat-dragen-wij-vandaag-lxiii/401235/1222

1 like

2 likes

Thanks @Japio! Ik vind jouw kast ook erg mooi, ligt platter op de pols. Er schijnen ook memomatics te bestaan met blauwe en zilveren wijzerplaat, maar die heb ik nog nooit “live” gezien. Prachtig horloge!

2 likes

Volgens mij 1979 met cal.1040

16 likes

:+1:
daar zit maar een jaartje tussen dan

Klopt, mooie horloges. 10 jaar geleden bij omega een nederlandse dagschijf gemonteerd

Die van jou is eigenlijk de Flightmaster kast, die zijn nogal lang, daardoor oogt hij ook wat groter, denk ik. Er is ook een blauw-zilver model, maar ik vind deze met het oranje wat meer retro-vibe hebben.

1 like

Grappig, is me toen ik ze allebei nog had nooit opgevallen… :+1:t2:
Uit archief :

15 likes

15 likes

Dagje te laat, alla

9 likes

Gezocht :Omega lobster hz 720 band ref 1212/203 .Hoort hier allicht niet thuis maar is wel juiste periode denk ik.

Frisse Mark II

14 likes

Mijn mooiste Omega aankoop ooit :hugs:

3 likes