Weet iemand of een 7002-7000 duiker uit 1995 ook een pasring heeft in het binnenwerk zoals mijn 6309-729A wel heeft? ik heb het horloge net ontvangen en ik vermoed dat die ring mist, en zo ja, wie heeft er eentje liggen?
ik heb foto s gemaakt van het binnenwerk toen ik de deksel eraf gehaald heb, graag jullie hulp. tevens zoek ik nog 2 dikke 22 mm pushpins en 2 rubberringen voor de deksel van deze 7002 en mijn 6309-729A duiker, ik weet dat dit op E-bay staat, maar het moet toch ook in Nederland te krijgen zijn op een simpele manier zoals op dit prachtige forum? Graag jullie hulp.

Het is vakantie, maar wie het antwoord voor me?
Ik heb geen antwoord op je vragen, Hardy, maar ik wil wel even kwijt dat ik de 7002 erg mooi vind. Ik heb er zelf ook een, en de rustige wijzerplaat bevalt me altijd goed - de wijzeplaat oogt veel rustiger dan bijv. de wijzerplaat van de SKX007. De 7002 van mij krijgt de laatste weken weer veel polstijd! 
Vind ik ook,ik draag afwisselend deze met een rubberenband en mn 6309-729A pespi met stalenband ,maar als je jouw horloge even open maakt, gesteld dat je een kast-opener hebt, kun je het zo vertellen of er een ring inzit, die valt nl. over de kroonstift heen en je ziet hem makkelijk, dat heb ik in mn 6309 duiker gezien. je zou me er een groot plzt mee doen, en je ziet meteen hoe schoon je uurwerk is, Als ik een nieuwe 2e hands aanwinst heb, doe ik altijd meteen, de kast-opener heb ik via MPL gekocht voor een tientje en is zn geld meer dan waard.
Beste Hardy,
Eerlijk gezegd ben ik nog nooit een Seiko-horloge tegengekomen zonder zo’n ring en ook hier dient zo te zien een vulring geplaatst te worden. Slechts zelden zijn die van metaal. Alleen Seiko zelf zal deze ring misschien nog in voorraad hebben en zo ja, dan wordt het duur.
Overigens: zie ik dat nou goed? Is die wijzerplaat op het uurwerk geplakt (zie de gele plekken)? Wanneer dat het geval is, dan moet het ergste worden gevreesd!
Succes bij het opsporen van het missende onderdeel.
Hartelijke groeten,
Robbert
Waar moet ik voor vrezen dan?, ik zie idd lijmresten, waarschijnlijk gedaan omdat de ring miste en toch een soort verbinding gewenst was. Het is gelukkig wel een originele wijzerplaat en het horloge loopt prima, er loopt niets aan of zo en er rammelt ook niets, er is natuurlijk een betere oplossing en dat is een ring vinden. Gelukkig heb ik reeds mail van een gewaardeerd lid, en eens te meer blijkt dat dit forum zinvol is en dat we elkaar helpen als het kan bij zulke zalen als missende onderdelen, die bij een ander werkloos in de kast liggen, en bij een ander broodnodig gewenst zijn. Mooi toch?
Beste Hardy,
Heel mooi dat een forumlid kon helpen en dat is zeker wenselijk.
De ring zorgt voor de opvulling van de ruimte rond het uurwerk en drukt bij gesloten kast de wijzerplaat tegen de carrure. Het uurwerk wordt op z’n plaats gehouden door de - grotere - wijzerplaat, die met pootjes aan het uurwerk wordt bevestigd.
Opgelijmde wijzerplaten wijzen op afgebroken wijzerplaatpootjes. Er blijft voor minderbegaafde uurwerkreparateurs in zo’n geval niets anders over dan de wijzerplaat maar op het uurwerk te lijmen. Afgezien van de problemen die dat veroorzaakt bij een eerstvolgende schoonmaakbeurt zorgt deze behandeling helaas nogal eens voor schade aan de onderdelen onder de plaat (roest).
Die lijmresten hebben vrijwel zeker niets met de ontbrekende ring te maken. Geen enkele zichzelf respecterende horlogemaker vergeet zo’n belangrijk onderdeel te monteren. Beide feiten wijzen tragisch genoeg op klungelwerk en daar wordt ik al vaak genoeg mee geconfronteerd.
Hartelijke groeten,
Robbert
ok, ik zal deze info onthouden, na montage van de ring is alles weer compleet en gezien de staat van het uurwerk,dat als een werkpaard bekend staat en de prima nauwkeurige loop en gangreserve maak ik me geen zorgen, zoveel is een 7002 nu ook weer niet waard toch? Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
Ik zoek nog steeds een pasring voor dit uurwerk, het is me nog niet duidelijk of het een metalen is , die er direct op kunt schuivem met de kroon in plaats, of dat het een plasticring is, zoals hij een 7s26 uurwerk, die je moet monteren als de kroon en stift eerst verwijderd zijn. Wie heeft een duidelijke foto? ik heb het hele net afgezocht en veel gezien maar niet een goede foto van mijn duiker met de pasring aanwezig en goed zichtbaar.
is dit er een? wordt aangeboden op scwf:

Dat is hem inderdaad!
Ben niet zo n held op E bay en zoek het in nederland, maar dat is nog aardig lastig blijkt wel. maar bedankt voor de tip