Hallo iedereen.
Ik heb een vintage seiko 5 liggen waarvan alles correct en goed verloopt behalve het handmatig verzetten van dag en datum. Als ik hem gewoon draag verplaatsen dag en datum zich wel. Iemand die me hier eventueel wil mee helpen?
Bij oudere types 5 moet je voor het verzetten van de datum/dag de kroon (hard) indrukken, dan zie je 'm verspringen. Het gaat om 1 vd 2, de andere zou wel moeten verspringen bij het draaien aan de kroon wanneer 1 klik uitgetrokken.
Ik kan de cijfers verplaatsen met 1 maal uitgetrokken maar de dagen van de week niet, terwijl ik dacht dat ik dat vroeger wel kon… het gaat om volgend uurwerk:
.Hard indrukken werkt niet, net geprobeerd…
Edit: bij nog een poging toch gelukt!!! Bedankt @Galf. Nog wat bijgeleerd!
Topper! Ik vond nog dit filmpje bij je caliber 7009: https://www.youtube.com/watch?v=sATTveqcqqo
Dit liet dit ook duidelijk zien.
Mooi dat het is gelukt!
Bedankt voor de tip!
Het mooie vind ik dat een horloge uit 1986 nog steeds naar behoren functioneert, typisch de Seiko kwaliteit van “vroegah”
Hoe kan je eigenlijk weten hoe oud je horloge is?
Dat kun je achterhalen door hier de gegevens die achterop het deksel staan in te voeren.
Gaat per 10 jaar dacht ik dus je moet wel weten uit welke periode ie ongeveer komt.
Eentje om te onthouden
Vaak is er in de loop der tijd vuil onder de kroon gekomen.
Een keer de opwindstift met kroon er uit halen, de opgehoopte rommel verwijderen en de opwindstift met kroon weer terug plaatsen en het werkt weer als nieuw.