8 horloge watchwinder voor E 100,15 op Ebay

Voor mijn groeiende collectie automaten was ik op zoek naar een watch winder/uhrenbeweger/horlogeopwinder. Een model waarin 8 horloges kunnen draaien is mooi en ziet er erg cool uit. Al tijden hield ik Ebay in de gaten voor een mooi model (het meeste zal wel uit China komen). Met als zoektocht Watchwinder en watch winder. Dan kome je dus meestal in de US uit met dito verzendkosten. Het is goedkoper om iets vanuit China te laten komen dan vanuit de US, gezocht op bedrijven in HongKong, maar daar moest ik er minimaal 50 bestellen.

Via translate.google.nl watch winder maar eens vertaald naar het Duits en dat is uhrenbeweger. He, dat levert veel hits op. Na gisteren er een gemist te hebben (ik bood 143 en hij ging voor 144) zag ik dat dezelfde verkoper er meerdere heeft. Dus de volgende die als eerst zou gaan er in gezet op 143. Zojuist is de bieding afgelopen en op 10 minuten voor tijd stond hij nog op 95 en centen. Maar goed, het gaat om de laatste 6 seconden. Ik zie hem op 3 seconden naar de 100,15 springen en ging er vanuit dat er nog wel een bod zou komen, maar dat kwam niet.

18,75 verzendkosten en ik hoop hem volgende week hier te hebben. Dan zal ik wat foto’s maken en hem verder bekijken.

Hier de link.

Mooi ding zo te zien.

Ben benieuwd naar je bevindingen.

Zou je kunnen communiceren hoeveel omwentelingen, met welke rpm hij doet, en met welke intervallen ?

Paul.

Mijn horlogemaker raadt het af om automaten in een watchwinder te doen, ik zal 'm eens vragen waarom precies. Verder ziet het er wel gelikt uit, en ook ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Ik heb ook weleens een winder uit China laten komen en kreeg daar gelijk ook een reserve motor bijgeleverd, dat gaf te denken. Mijn ervaring is dat je er geen Breitling Super Avengers op moet laten draaien, want dat is te zwaar.

Verder moet je ervoor zorgen dat er altijd 2 horloges in zo’n schijf zitten van hetzelfde gewicht anders komt er speling op de schijven en gat hij kapot.

Al met al ben ik ondertussen van mening dat mijn horloges niet op een winder hoeven, ik heb immers geen perpetual calender.

Ik vind het met name mooi om ze te zien draaien, je moet je horloges toch ergens in bewaren! Zo is het nog practisch ook.

Dat was ook de reden waarom ik het gekocht had. Het ziet er inderdaad leuk uit, maar tegenwoordig bewaar ik mijn horloges liever niet meer thuis.

ticothijs82 Schreef:

Mijn horlogemaker raadt het af om automaten in een
watchwinder te doen, ik zal 'm eens vragen waarom
precies.

Dat moet je inderdaad maar eens vragen. Ik zou zeggen dat het voor een horloge beter is als hij blijft lopen i.p.v. steeds maar weer stilstaan.

Paul.

Jan, ben benieuwd naar je ervaring met deze watchwinder nu je hem een tijdje hebt!

Jürgen Schreef:

Ik heb ook weleens een winder uit China laten
komen en kreeg daar gelijk ook een reserve motor
bijgeleverd, dat gaf te denken. Mijn ervaring is
dat je er geen Breitling Super Avengers op moet
laten draaien, want dat is te zwaar.

Ha ha, Jurgen, hier dezelfde ervaring.
Een Breitling Avenger Seawolf en het ding is kaduk.

Een licht Rolexje van 36 mm, ja, maar zet er geen serieus mannen-uurwerk op ! :smiley: :wink:

Wil je een deftige winder voor een zware Breitling of Panerai, koop dan maar een Orbita, maar hebben dan een kostprijs van een halve Breitling…

Of een Swiss Kubik. Is ook een investering (600 Euro), maar compact 10x10 cm, oerdegelijk en past in elke kluis (ja ook in een beetje bankkluis!).

Hij doet het nog steeds, er zitten zwaardere Omega’s in en Seiko’s. Als de deksel dicht is hoor je hem vrijwel niet. Met de deksel open heb ik het idee dat hij ietsjes meer geluid maakt dan toen ik hem net kocht.

Hoewel de verkoper een hork is zou ik zonder aarzelen nog een exemplaar kopen.

jantje.vlaam Schreef:

Hoewel de verkoper een hork is zou ik zonder
aarzelen nog een exemplaar kopen.

Geen last van dat de horloges tegen elkaar aan klotsen?

Nee, ze zitten stevig vast. Ik zal wel een keer een filmpje maken.

jantje.vlaam Schreef:

Nee, ze zitten stevig vast. Ik zal wel een keer
een filmpje maken.

(tu)

Wat is een hork?

Marc-B1 Schreef:

Wat is een hork?

Even deze test doen: http://services.trin-it.nl/rvd_beschavingstest/gsp.dll?sid=100&pid=5

Marc-B1 Schreef:

Wat is een hork?

Een onsympathiek persoon. Het woord dat er meestal ook voor wordt gebruikt is de platte benaming voor het mannelijk geslachtsdeel.:smiley: