Vandaag en gister zag ik hem weer opduiken.
Enkele HF leden kennen deze ami-jap.
Maakte al naam vanwege zn fatsoenlijke quartz binnenwerk met HF oscillator.
Ook omdat het 'werelds eerst gebogen quartzchronograafbinnenwerk is.
Ontwerp is lekker tech, avant gardistisch en chique genoeg om aan de pols te houden als de vrinden hun neus boven het glas houden om het bouquet te analyseren.
Niemand die uitslag krijgt - behalve wellicht van de amices zelf- omdat de kast van zwart titaan is.
Tsja, samenvattend, een stijlvolle, aparte, sympathieke Amerikaan, met mooie details die te vinden zijn op de wijzerplaat.
…
Een bescheiden eerbetoon 

(Onder de groene parasol
)
35 likes
Komt voor elkaar 
Ik voel de pressure stijgen…euh de Presage al

1 like
Blijft een geweldig gaaf horloge. 

1 like
Ik zag m gister of eergister voor het eerst en ik vind m heel erg gaaf! Aangezien het toch al zo’n opmerkelijk ding is, vind ik de rose gold uitvoering ook heel erg geslaagd!
6 likes
Wat een mooi spul heeft bulova! Deze is wel bijzonder
2 likes
Tot nu toe mijn favoriete horloge!
7 likes
Hahaha … mooi topic over dit toch wel bijzondere horloge van een zeer gedegen en innovatief horlogehuis. Ik doe ook mee.
Ik kocht deze met 40% korting vorig jaar, tijdens een prachtige cruise , die mijn vrouw en ik maakten op de Nieuw Statendam van de Holland America Line. Dat was uiteraard in de chique juwelier shop van het schip…
Uiteindelijk betaalde ik dezelfde prijs als vanaf thuis op internet
… maar ik had nu wél de beleving van de luxe cruise en ik vond het helemaal niet erg… 

Dit is hem…

11 likes
Die goudkleur maakt het tot een heel ander horloge.
Fraai!
Thank you Harry
1 like
Is niet alleen de wijzerplaat curved, en het uurwerk gewoon plat? Het wordt wel omschreven als een curved uurwerk. Iemand?
1 like
Glas, kast en binnenwerk gebogen
Duidelijk zichtbaar als je hem vast hebt.
Staat ook in alle omschrijvingen en filmpjes etc etc.
Vanwaar de twijfel?
Oh ehm ik keek het filmpje wat je even eerder postte, en als je dan goed kijkt op 4 seconde, lijkt het net een plat uurwerkje met een gebogen ‘jasje’ aan, bij gebrek aan een beter woord
1 like
Uurwerk is wel gebogen, maar lichtjes hoor.
2 likes
Als ik door die zichtbodem kijk op de foto, lijkt het ook gewoon plat. Maar ik heb hem niet in levende lijve gezien. Dus ik neem aan dat de eigenaars het beter weten dan ik 

Wel een gaaf ding!
1 like
Gaaf ding! Als er geen Bulova op stond maar Richard Mille ging uur voor paar ton over de toonbank. 

1 like
De afbeelding bij de titel laat het wel goed zien.
Uiteinden zijn gebogen.
Laten we zeggen dat ik bekend ben met de CURV 
Edit: met staalband weer op de wishlist 
2 likes