A. Lange & Söhne önly

Wat een prachtige foto! Wat komen die wijzers mooi uit zo zeg. Schitterend horloge :grinning:

1 like

Oef…

9 likes

Je moet er maar tegen kunnen. Ik kreeg een keer een Patek terug met een bekraste wijzerplaat. En een APRO die door een dronken persoon uit elkaar en in elkaar was geschroefd. Alle schroefjes en de gaten waren bekrast en de scherpe randen in de schakel waren uitgelubberd.

En het mooie was dat ik echt flink moest zeiken om het te krijgen hersteld. De AD deed het netjes maar dat kostte wat moeite.

4 likes

Echt? Foto’s van? Lang geleden? In zwitserland gedaan? Zoveel vragen!

Was in 2013 en 2014 dus heb er helaas geen foto’s meer van. Camera’s toen waren ook niet zo goed als nu.

De AP werd twee keer verprutst door de importeur. Uiteindelijk een nieuw exemplaar gekregen waarvan de band in Zwitserland op maat werd gemaakt omdat ze dat in NL niet meer mochten van mij. Daarna is het uurwerk nog eens kapot gegaan maar in Zwitserland gerepareerd.

De Patek was ook door de importeur verprutst. Ik hoor de medewerker bij de AD nog zo zeggen dat het binnen de foutmarge van Patek valt en dus goed is :joy:. Uiteindelijk een nieuwe wijzerplaat door Zwitserland erin gezet.

5 likes

Inderdaad erg slecht, maar gebeurt bij de beste merken!

Dit kan ik mij nog herinneren.

Daar sprak de AD toch de legendarische woorden uit:

“Tja, het is allemaal handwerk en dan kunnen er kleine afwijkingen zijn.
Als u echt een foutloos horloge wilt dan moet u bij Rolex zijn”

4 likes

XD

:sweat_smile:

Oh brrrr daar krijg je toch koude rillingen van. Bizar zeg!

En als grote geruststelling heb ik net een Lange gekocht dus ga ik het nog bij een derde partij meemaken haha

4 likes

De prijsverhogingen zijn doorgevoerd. Gemiddeld overal 5k erbij. Echt een fikse verhoging! Ben benieuwd wat dit met de secundaire markt gaat doen, want het gat wordt zo weer best groot

1 like

Ja dat is toch fors. Maar het verbaast me niets

1 like

:scream:

1 like

:flushed:

Zo wordt de liefhebberij echt onhaalbaar voor de modale burger, niet enkel bij Lange. Officiële serviceprijzen die overal de pan uit swingen, onderdelen die niet meer verkrijgbaar zijn voor horlogemakers en tegelijk de retailprijzen omhoog gooien. Helaas zijn er blijkbaar in de wereld zoveel kandidaat kopers die niet op een paar duizend euro kijken, anders zouden ze het niet doen.

Maar als je budget niet oneindig is, begin je wel eens te denken wat je allemaal nog met die 5K kan doen.

7 likes

Lange Moonphase 40,7k.

Helemaal gestoord.
Maar tov de 6119 Patek dan ook eigenlijk wel weer terecht. :innocent::crazy_face:

1 like

Is er en plek waar de nieuwe prijzen te vinden zijn?

Lange-sohne.com?

klopt. was ook benieuwd naar prijzen die ‘on request’ zijn.

1 like

Ah. Ik heb begrepen dat de Lange 1 +30% gaat.

:scream: