Waar komt dat op neer: 12000 euro prijsverhoging?
Begin me toch wat zorgen te maken over die Duitse inflatie. Liep een eeuw geleden ook wat uit de hand.
Zijn zich gewoon hoger in de markt aan het positioneren.
Snap ik ook wel. Ze blijven echt ultiem mooi, voor mij.
Dat + alleen nog boutiques binnen korte tijd…
Ik krijg gelijk de neiging om vandaag nog een lange van Chrono af te plukken.
Of die witte Sax thin in A’dam…
Maar ik wil een nieuwe cabrio, dus nee.
Ik ken het gevoel! Ik wil het ook.
Maar net een zakje eierkoeken gekocht, dus nee.
Ben er druk mee bezig, maar kan nog alle kanten op gaan…
Eerst zou ik geen 3e auto meer doen (want busje is n prima 2e, alleen die gebruik ik 100% zakelijk, nooit prive)
En dat mis ik een beetje.
Een Sax thin is toch het verschil tussen een 220i van 5 jaar oud, of een 1 jaar oude M240i…
Keuzes. Mini Cooper S cabrio valt af, voorlopig.
Maar euh, gefeliciteerd met de eierkoeken.
Niet normaal zo snel als dit is gegaan.
Toen ik ‘m bestelde, ruim 3 jaar terug, was de list price nog 30.200,-
Toen ik ‘m op kon halen was het 31.700,-
Naast de veel hogere list price, is het denk ik ook moeilijker geworden om korting te krijgen op de modellen die een beetje gewild zijn.
Weet jij hoe je de list price kan zien van modellen waarbij de prijs op “on request” staat?
Ik vraag me af of dat wel zichtbaar gemaakt kan worden?
Valt me op dat zelfs de ‘instap’ modellen de prijs op aanvraag hebben staan.
Momenteel kost mijn Saxonia thin op de website v Schaap 25 k rond. Dus die is ook iets van een dikke 9 k duurder geworden de laatste bijna 3 jaar.
Geen idee of dit nog de ‘oude’ prijs is?
Man man man. Voor de normale mens wat al eerder gezegd is bijna niet meer te doen.
De normale mens moet rondkomen van 40.000 bruto per jaar, Lange is nooit voor de normale mens geweest
De modale burger verdient ca. €36.000,-
En dat is dan niet per maand maar per jaar! En dan bruto, hè
Bij de website van Patek was er dacht ik een trucje, door naar de source text te gaan (html of zo).
Misschien zijn er hier ook wel achterdeurtjes
Schaap heeft de prijzen geupdate vandaag!
Daardoor kon ik het zien. Lange lijkt alles op aanvraag te hebben gezet inderdaad.
Dat gaat je straks niet meer lukken, zeggen ze.
Ben benieuwd, als het niet verkoopt lijkt het me dat je vanzelf weer moet gaan zakken / korting moet geven.
en dat is de little Lange. Gewone Moonphase is 55k inmiddels. Toen ik hem kocht vorig jaar 44… bizar
Vanmorgen stonden trouwens alle nieuwe prijzen gewoon online bij Lange zelf.
Nu staat alles op request.
Zouden ze zichzelf ook schamen voor de prijsverhoging?
Zie het nu op de schaap/ citroen site.
Wow!
De Chrono is nu bijna 80.000 euro.
Was 2 jaar geleden nog 60.000
Haha de betere middenklasser dan . Diegene die zich na een mooie carrière wel kan belonen met zoiets bijvoorbeeld. Dat lukt nog net als je instapmodellen hebt rond de 15-20, maar als dat in een paar jaar tijd verdubbelt, dan wordt dat niets meer. Ik vind Lange een prachtig merk en ik behoor tot die bovenstaande groep, maar aan het tempo dat ze stijgen wordt dat niets vrees ik. Er zijn nog genoeg merken natuurlijk, maar toch jammer.
Inderdaad, de markt zal het wel corrigeren. Maar er zijn veel mensen met heel veel geld, dus zolang horloges “in” blijven kunnen we nog lang wachten 🫣
Ja? Denk je dat mensen nu geen Langes, AP’s, Rolexen en Pateks meer gaan kopen?
Waarschijnlijk niet, omdat de normale marktwerking niet echt van toepassing is helaas. Als Lange niet meer hot zou zijn en de klanten liever wat anders komen, dan zou het kunnen keren. Kijk bv naar Breguet, die maken mooie horloges maar echt gegeerd zijn ze niet. Het heeft inderdaad niet met prijs te maken maar eerder met marketing, imho… maar ik hoop dat het toch ergens stopt
Haha ja belachelijk. Ik denk dat zulke prijzen op de tweedehandsmarkt ook niet bijgebeend kunnen worden
Dan viel het met due 6119 best mee eigenlijk.
Hebben ze 'm nog liggen?
Nee, hebben ze niet. Of bedoel je de 6119? Dat weet ik niet.
De Saxonia Moonphase had ik vriendelijk voor bedankt voor 40k. Al betaal ik liever 40k voor de Sax dan 33 voor de 6119.
Ik ben wel blij dat ik met de Sax niet heb gewacht, maar direct heb gekocht. Ik vind de prijzen idioterie, maar een Lange zie ik de afwerking wel meer aan af, ofzo. Je voelt dat het uniek is als je het draagt.
Toen ik de Sax bestelde, vorig jaar januari ofzo? Kon hij voor 27750 mee. Ik denk dat je ze bij de AD met n beetje geluk voor de oude list kan kopen 35,6? Bij PP bestaat korting iig niet.