A. Lange & Söhne önly

Staat nog een mooie witte op chrono voor 49,5.

Schitterend! Nu nog een paar mooie foto’s van de voor en achterkant :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Moet weer werken helaas :grin:

1 like

Dat is wel de minst geliefde variant.
(De middelste hieronder)
Iets te “clean” wordt ‘ie gevonden.

Als je ze naast elkaar ziet vind ik de andere varianten ook mooier. De tachymeter schaal, 1 van de verschillen, maakt het al wat speelser.

7 likes

Die rechtse vind ik op het eerste gezicht het mooist. Leuk om te vergelijken.

1 like

Grappig want ik vind 1 en 3 veel te druk. Optie 2 is de enige die ik zou willen als ik opzoek was.

2 likes

Super R!!
Van harte!!

1 like

Die middelste is net een auf/ab maar dan drie keer zo duur. Heeft niet de klassieke chrono looks. Maar goed de prijs is aantrekkelijk want verder hetzelfde.

2 likes

Tsja die prijzen joh… :man_shrugging:t2: Mijn geheime quasi-onbereikbare liefje, de 1815 thin in honeygold, is van (geloof ik) 33500 naar nu 40700 gestegen. En dat is dus een LE van 175 stuks die al een jaar of 2.5 in een van de :sheep: :lemon: etalages ligt weg te kwijnen :joy:

4 likes

Prachtige Lange ! Gefeliciteerd!

Mocht je ‘m ooit eens willen “downdressen” dan heeft Molequin wel aardige banden voor dit model (foto van een USA C24 handelaar)

16 likes

awesome, wear it good health!!

1 like

Toen ik in 2020 tegen mij Lange 101.033 aanliep, vond ik de prijs (zo’n 25k) echt belachelijk hoog. Bedenk dat je 6 - 12 maanden eerder een gebruikte Lange 1 voor 15k kon oppikken. Meer specifiek: een geelgouden voor 13.5k, witgoud met blauwe plaat voor 18k en een Darth (platina met zwarte plaat) voor 26k.

Ondanks dat het belachelijk veel geld is, heb ik er nog geen seconde spijt van gehad. Het is opmerkelijk maar wel terecht om te zien dat de prijzen van Lange on the rise zijn, terwijl de second market prijzen van veel andere merken juist omlaag komen (zo ook van mijn Patek 5205G-013).

De markt bepaalt uiteindelijk altijd!

2 likes

Die zag ik begin 2020 ook bij Awco in Amsterdam voor die prijs.
Toen na lang twijfelen gekozen voor een nieuwe Moonphase. Geen spijt van hoor.

Als je ziet wat de Darth nu moet kosten :flushed:.

15 likes

Ja zeker opvallend. Watchcharts laat dat duidelijk zien:

4 likes

Wat ik me wel afvraag, is of ze verhogingen niet beter hadden kunnen doorvoeren met de nieuwe modellen. De prijslogica bij ‘Veblen goods’ is natuurlijk sowieso vreemd, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een luxeproduct te kopen waarvan ik wéét dat ze er net een nieuw prijskaartje voor hebben geprint.

1 like

Het gaat hier wel veel over geld tegenwoordig. Lijkt wel het groene deel.:wink:

Laat gewoon zien die dingen….
Ik wil deze wel.

15 likes

Dat krijg je natuurlijk na zo’n enorme verhoging. Het heeft vanzelfsprekend ook langetermijnconsequenties v.w.b.

omdat er gewoon minder te laten zien valt.

Voor mij persoonlijk is ALS nu denk ik een grens overgegaan die ik niet wens te overbruggen. Zoals eerder bijvoorbeeld ook F.P. Journe. Een horloge reeds in bezit zou ik denk ik niet meer zo graag dragen, en de nieuwprijs zou ik er niet voor willen neertellen. Het worden helaas toch een soort ‘belegginsobjecten’ denk ik.

1 like

De schaal bij Lange is wel net effe anders.

Ik zeg doen.

3 likes

Of omdat het gênant begint te worden om foto’s te plaatsen van bijzonder dure exemplaren

3 likes

Van 58 naar 59…