A. Lange & Söhne önly

Wat een prachtige foto’s en het lijkt me een geweldig evenement! Was dit exclusief voor ALS-klanten?

Ik heb gemerkt dat op de website alles als P.O.R. wordt vermeld. Weet iemand hoelang het normaal gesproken duurt voordat je een horloge ontvangt, zoals de gouden Outsized Date Moonphase of de Lange 1?

Zou iemand mij alsjeblieft kunnen voorzien van een recente prijslijst?

De website vind ik ook nogal rommelig mbt de prijzen. Bij het ene model wel. Bij de ander niet. Boutique exclusive of niet.

1 like

Dat hebben ze dus nog niet aangepast?

Had gehoopt na de laatste prijs stijging van gemiddeld zoveel k per model dat ze de prijs weer ‘durven’ te laten zien.

Jammer dit doet wel beetje afbreuk aan t merk.

Even afgezien van bijv een stijging van ca €3250 gemiddeld per jaar gezien voor de thin.

Prijs juli 2020 tov nu…

Een paar ALS eigenaren van dit forum. Was zeker top. :ok_hand:

Pfoe, probeer eens te bestellen. S&C krijgt vrijwel niks binnen.

Wat Vierport zegt. Compleet ondoorzichtig. Ik heb geen flauw idee wat mijn horloge nu zou moeten kosten. Maar gezien de prijs vd Rosé gouden gok ik zo’n 40k.

Idioot veel geld, maar hij is mij elke cent waard. Makkelijk lullen, als je hem ruim n jaar geleden nog op de kop heb weten te tikken. :grimacing:

2 likes

Ik zou wel willen aanschuiven met de liefhebbers :slight_smile:

Ben het merk en modellen van Rolex beu aan het raken dus tijd voor een Lange :smiley:
FYI, Inmiddels heb ik vernomen dat er jaarlijks flinke price increases zijn a 13%
Ik probeer ergens een .pdf te ontfutselen met de prijzen voor '23, lastig te vinden namelijk.

1 like

Afgelopen twee jaar is er 25/30 procent bijgekomen op vrijwel alle modellen.
Dat geldt voor meer merken zoals JLC als opvallend voorbeeld.

1 like

Mss gemiddeld over de laatste 2 jaar maar ca 16 k list in 2020 voor de thin 37 mm tov exact 25k nu.

:exploding_head: :grimacing:

1 like

Ja ja. Het continu delibereren over prijsstijgingen is ook in dit topic geland…oh wat is mijn horloge toch duur geworden…

k heb zojuist telefonisch contact gehad met iemand van Martens en gevraagd of ze de prijzen met mij willen delen. Dit is alleen voor intern gebruik en werd zonder pardon doorverwezen naar de website Lange&Sohne website voor de prijzen. Ik heb aangegeven dat vrijwel alles POR is, waarop ik de vraag kreeg wat dat betekent. #fun

PS: Bij juwelier Martens hebben ze nog de Timezone Maastricht editie, die al meer dan 5 jaar tentoongesteld wordt en heeft zojuist een up-to-date prijs gekregen. Anders was ik nu de helft kwijt, lol.

Anyways, ik ga referenties indienen welke me erg fraai lijken op eerste oog zodat ik de prijzen krijgt te weten. Niet onverstandig lijkt me, gezien het duurdere pieces zijn dan Rolex.

Er word een vraag gesteld?

En dit is het antwoord.
Logisch toch, dat er antwoord wordt gegeven?

Ik vind de prijsstijgingen ook idioterie & uit verhouding. Maar als je interesse hebt is het toch logisch dat je wil weten wat iets mag kosten.
Gelukkig zijn ze, met wat zoekwerk, prima onder list te koop. Dus daar zou ik persoonlijk van uit gaan @dalacuna .

Het gaat mij niet zozeer om de prijsstijging e.d. maar meer om wat een specifiek model zou kosten. Ik koop een horloge altijd graag nieuw, zodat ik in de toekomst ook mogelijk kans maak op andere modellen, daarom heb ik besloten contact op te nemen met Frankfurt, gezien ze in Maastricht vrijwel geen voorraad van Lange krijgen evenals s&c en Maison de Greef.

1 like

Dresden, fraaie stad, is wat verder weg, maar heel vriendelijk personeel en in verhouding veel voorraad.
Maak er een leuk weekend van :innocent:

1 like

Dank voor de tip.
Is Dresden eigenlijk een eigen boutique, dus van Lange zelf? of een Flagship (van Wempe) zoals op Old bondstreet? Zoals de prijzen kan ik dit ook niet helemaal uit de website halen, haha.

Eigen boutique, en doe James MK Turner de groeten :innocent:

1 like

Paar weken geleden een weekendje in Dresden geweest en eerlijk gezegd viel mij de voorraad in de ALS boutique wel enigszins tegen. Vooral diverse lange1 modellen terwijl ik juiste hoopte om daar wat perpetual modellen te zien die je bij de S&C, Martens, Wempe’s en Bucherer’s niet ziet.

Overigens zijn er in Dresden ook voldoende juweliers met pre-owned modellen en is het ook leuk om naar Glashutte Original en Moritz Grossman te kijken. Toch allemaal regionale trots daar

1 like

Echte zon-aanbidders zijn die “argenté-coloured” dials overigens beslist niet. Op dit soort dagen de volle zon er op geeft echt een verblindend lelijke watch-washout. Maar even wat rustiger licht op zoeken en de schoonheid en eenvoud komen gelukkig weer terug!

22 likes

Potverdikke, scrollend door dit topic begint het weer te kriebelen.
Een Lange zou weer goed in m’n collectie passen.

6 likes

Zo iets?
Slechte foto, fraai horloge :innocent:

15 likes

Waanzinnig mooi spul! Prijzig maar zo mooi! Kennelijk verkoopt het nog steeds bijzonder goed.