A. Lange & Söhne önly

Weet ik eigenlijk niet.
Opzich denk ik dat je met een 32/33k er toch wel een moet kunnen scoren in een relatief kort tijdsbestek.

Ik vind 't lastig. Europees aanbod lijkt er bijna niet meer te zijn.

(Rosé wel, zie ik. Ook onder de 32k)

1 like

Geen dealer die het op voorraad wilt hebben 🫣

Zo zou je dat kunnen interpreteren.
Ik denk ook dat dat voor veel Langes het geval is.

De Moonphase had ik al 30 keer kunnen verkopen, maar die mag nou net niet weg. :rofl:

1 like

Burger heeft er twee (witgoud en rosé) op voorraad. Pal ernaast, bij Martens, ligt ook al een tijdje een nieuwe in de vitrine (rosé met witte plaat).

3 likes

Kwestie van perspectief. Inderdaad; je run of the mill dealer zal Lange niet zo snel voeren, als je even wat verder kijkt dan de standaard Rolexdozen-schuiver dan zijn er genoeg handelaren die een mooi aanbod A.L&S hebben.

5 likes

Klopt zeker hoor. Maar het blijft ook voor hen een lastig product. Service, het opmaken van de kast en überhaupt onderdelen vinden is een enorm lastige klus.

Dat zijn ook voornamelijk redenen waarom de markt voor tweedehands ALS klein blijft.

Doet natuurlijk geen afbreuk aan het merk zelf.

Ja, zijn dat de redenen dat er minder aanbod is?

Het feit dat ze 5.000 horloges per jaar maken (vs Patek 50K, AP 40K en Rolex ~1.1mio) zou er ook wel iets mee te maken kunnen hebben…

7 likes

Evenveel als Richard Mille en die vliegen je om de oren, bij wijze van spreken.

Ja precies, want die light weight Carbon kasten van RM polijsten zo makkelijk en die Tourbillions kan je gewoon wegbrengen naar iedere horlogemaker op de hoek. :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

5 likes

Goeie tip!
Toch eens proberen te passeren deze week :blush:
Benieuwd of er ook nog iets anders op voorraad ligt, zoals die 1815 up/down die op hun site staat…

3 likes

Misschien willen de eigenaren ze wel niet kwijt. :wink:

4 likes

Dtrl dat ik n 2e hypotheek van 100k meem, is dat voldoende? Ik vrees in stilte…

Dat zou het best eens kunnen zijn….Het is gewoon echt wat bijzonders!

Als je bijvoorbeeld een Rolex draagt krijg je misschien wel eens een opmerking dan wel compliment omdat het een Rolex is, maar meestal niet dat men het ook daadwerkelijk een (heel) mooi horloge vindt! Maar toch vreet het grote horloge-publiek wel Rolex maar niet of nauwelijks Lange.

Het grappige is namelijk dat deze Lange dus al wel letterlijk talloze malen gespot en becomplimenteerd is om z’n schoonheid. Voornamelijk ook nog eens door mensen die totaal niks met horloges hebben. Sommigen kwamen echt superlatieven te kort en zaten eindeloos naar het horloge te staren voor ze iets zeiden. Op echt een hele enkele uitzondering na kent niemand vervolgens het merk als ze doorvragen, maar men vindt dit aan de pols bij iemand anders gewoon wel buitengewoon fraai! En dan dus ook nog eens gespot door alle leeftijden, man, vrouw, bemiddeld en onbemiddeld etc.

The power of marketing…

28 likes

Vrees in stilte, en vrees terecht.

1 like

Mag ik dan de volgende zijn? Wat een prachtig horloge!

1 like

The power of beauty…

1 like

Herkenbaar. Met de Lange 1815 chronograaf om veel meer reacties van mensen dat ze een mooi horloge zien.
Als ik de Rolex explorer draag is het meer de herkenning dat het een Rolex is.

1 like

51 likes

:heart_eyes:

1 like

Lieve help wat zijn dit toch schitterende horloges. Elke keer als ik er een foto van zie moet ik even naar adem happen. En dat heeft niets met mijn gewoonte te maken er zo nu en dan eentje op te steken. Adembenemend horloge. Ik kan niet anders zeggen! :+1:

5 likes