Small seconds
De onderste!
Onderste
Middelste.
J/k KS
De onderste!
De bovenste is, los van de afwerking e.d., een beetje saai
Van mij dan de enige - of in ieder geval eerste - stem naar de Saxonia Thin 37. Met de kanttekening dat ik die weleens gepast heb, en de Saxonia Automatic (dat is em toch, ref 380.027?) niet.
In de Saxonia Thin 37 zijn alle kenmerken van Lange aanwezig, maar gereduceerd tot het minimale. Je kunt er eigenlijk niets meer van afhalen zonder het design te breken. In mij ogen is dat perfectie. Niet de enige soort perfectie overigens, maar wel een hele bijzondere.
Ik vind de small seconds op de Saxonia Automatic mooi, maar daar hadden ze wat mij betreft beter de nummers kunnen weglaten. En de wijzerplaat heeft ook wel heel veel streepjes voor alle minuten en seconden.
Ook vind ik het handwinduurwerk van de Thin charmanter, en is die ook nog wat meer tot in de puntjes opgeleukt (met de gouden chatons met geblauwde schroefjes, die de Automatic niet heeft).
Exact. Dat uurwerk is echt prachtig.
Ik stem ook voor de bovenste. Eenvoud ten top, voor mij het eindstuk.
Maar die heeft wel heel lelijke cijfers.
Nee, maar wel een bonte verzameling kleuren.
Kleurenblinde zeurpiet
Heerlijke combinatie: rosegoud, lichte wijzerplaat en geblauwde wijzers
Ja, ik vind dit letter/cijfer-type meer iets voor een pendule op de schoorsteen van mijn oma.
Ook deze mag op de schoorsteen
Dat klopt ergens wel, het is geïnspireerd op oude zakhorloges.
The no doubt most prominent feature of the 1815 is the railway-track minute scale. The watch thus builds a bridge into the era of nascent rail travel, at a time when pocket watches became ever more important, and when Ferdinand Adolph Lange founded his company in Glashütte. The readily legible Arabic numerals as well as the blued-steel hands are also reminiscent of that epoch.
Ik zou er geen nee tegen zeggen
Haha zo kan ik het ook
Die driehoeken zijn schots en scheef