Yep, heeft u ook nog problemen met de " bonte kleuren verzameling" ?
Wellicht dat Louis het allemaal goed ziet, en ik kleurenblind ben…
De up &down vind ik niet zo heel mooi. Ik kan niet wennen aan de positie vd subdials. Dan liever de gewone 1815.
Dit is ook gaaf.
Of de Richard Lange idd
Ook heel mooi inderdaad! Een beetje aan de grote kant wel (40.5 dacht ik?). Zo is het altijd wat hé
Oef wat n bar slechte onscherpe foto. Dat kan vast beter!
Nu zijn we er! Echt een heerlijk stuk dit
Enkel nog even afwachten of er in @vierport zijn achterzakken een paar 100k op overschot zit 🫣
Voor mij 100% de Saxonia Thin.
Hoezeer ik ook fan ben van horloges met small seconds, het handwinder uurwerk in de Thin wint het van het automatische uurwerk van de small seconds.
Een alternatief zou een andere Sax-O-Mat kunnen zijn met het fabuleuze Langematik uurwerk:
Geprobeerd een Macro foto te maken.
Dikke “anglage”, hand gravure, “german silver”, “black polishing”, perlage, geblauwde schroeven, Glashütte striping. Allemaal te zien, tussen de stofjes en zo door . Net als de “diepte” van het uurwerk.
De onderkant van die onderdelen ziet er hetzelfde uit volgens de shopkeeper
Beetje lastig om dat te controleren …
Prachtig inderdaad!
Met een paar kleine aanpassingen was deze perfect.
- 2mm kleiner zodat de kleine seconde betere positie krijgt. Geen afgekapte 6 ook daardoor.
- die zero-reset tekst uit de minute track.
Baby is back . Na ruim een jaar in de kluis te hebben gezeten, werden we vandaag weer herenigd. De liefde is er nog steeds!!
Vanwaar een jaar in de kluis als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Geweldig horloge uiteraard!!
Ik woonde tot voor kort (tijdelijk) in het buitenland. Ik kwam maar heel af en toe terug naar Nederland. Uit veiligheidsoverweging heb ik een deel van de collectie achtergelaten in een bankkluis in Nederland.
Verstandig! Maar kan me voorstellen dat deze liefde niet verdwijnt. Wat een prachtig horloge
Dankjewel, wat aardig van je!
1 van de mooiste!