A. Lange & Söhne önly

Nog steeds het WOW- gevoel bij deze Lange.

63 likes

Oh yeah!

1 like

Het blijft 1 van de mooiste! :+1:

1 like

Hoe verhoudt zich dat nou tot een Datograph? Het is een beetje alsof je een F430 Ferrari hebt naast een La Ferrari. Of zeg jij dat het een hele andere beleving is?

3 likes

Je hebt ze beide omgehad, dus ik ben ook benieuwd naar jouw antwoord. :grin:

Maar eerst het antwoord van @Bauhaus idd. :innocent:

1 like

Mijn antwoord zou zijn: voor formele(re) gelegenheid is de Datograph ‘the one to rule them all’. Hoewel vrijwel onmogelijk devalueert dat horloge alle andere Lange’s.

Denk ik.

1 like

De moonphase is een stuk subtieler. Perfect in balans als ontwerp en monotoon van kleur, waardoor de aandacht uitgaat naar de gepolijste indexen en wijzers.

De Datograph knalt veel meer visueel en is dikker, dat is een minder formeel horloge voor mij.

Een perfect duo :wink::+1:

4 likes

Vind ik dus ook!
Sax moon is veel ‘formeler’ en rustiger.
Dato is een huzarenstukje. :ok_hand:

1 like

Doe mij maar zo’n Datograph zoals @Bauhaus en dan geef ik twee claxons en dan zwaai ik en zeg ik joe! Uitloggen en langzaam maar zeker oud worden en niet meer omkijken.

Hoe doe je dat eigenlijk als je op zoek gaat naar zo’n ding? Wat zijn de criteria? Liep je er zo tegenaan @Bauhaus

3 likes

Yep, is ook mijn idee :innocent:
Datum is tevens goed afleesbaar, voor mij wel een dingetje

1 like

Nee hoor. Dat denk je maar. Helaas…

2 likes

Vorig jaar had ik meerdere dingen te vieren, dus het mocht iets speciaals worden. Een chronograaf vind ik de gaafste complicatie. Criteria:

• top kwaliteit afwerking
  • hand opwinder (beter zicht op het uurwerk)
  • een volledig eigen in-house uurwerk (geen Lemania basis bijvoorbeeld)
  • een uniek design

Gek genoeg blijft er dan heel weinig over. Ik heb gekozen tussen een Patek 5170 (zoals @Bwatched heeft) of een blauwe 5172 en de Datograph.

Gezien mijn enorme tevredenheid met de Lange Saxonia Moonphase was ik subjectief en de “historische” impact van de Datograph werkte ook mee. Die was echt baanbrekend, Patek schrok wakker hiervan.

Kleine filmpje voor de sfeer:

17 likes

Weet je niet meer welke dag het is?

Dagen niet omgehad en hij loopt nog steeds :muscle:t3:

35 likes

Je hebt nog een klein dagje gangreserve over :grinning:

1 like

Ik heb het een keer getest. Lange belooft volgens mij 72 uur, maar in werkelijkheid is het ruim boven de 100.

Schijnbaar neemt de nauwkeurigheid na 72 uur af, maar ik merk er maar weinig van.

3 likes

Vind Lange horloges prachtige horloges. Heb nu een kleine verzameling aan mooie horloges maar een Lange zou ik er in de toekomst graag nog bij willen. Denk dan aan een Lange 1. Zijn dit horloges om eventueel pre-owned aan te schaffen? Of is nieuw een verstandigere keuze?

Vind ik wel. Zoals altijd bij een betrouwbare verkoper. Die van mij kwam net terug van service, zelf heb ik certificaten erbij geregeld. Scheelt echt heel veel t.o.v. nieuw kopen.

Dankjewel voor de info. Ik heb eventueel een Lange 1 op het oog. Deze valt te kopen voor zo een 26k. Klopt het dat ze nieuw zo vanaf ~45k gaan? Dat is echt een groot verschil.

Aan de driehoekjes op de plaat kan je de resterende dagen gangreserve aflezen.

Zoals je ziet is de gangreserve in de eerste dagen accurater aangegeven dan de laatste twee dagen.